Undrar just...

hur tidigt vi klev upp idag???
Klockan är 12:11, Edvin o Pappan är ute o skottar o pysslar o annat pojk-joxande...
Ditton sover för andra gången middag idag... har hunnit äta både frukost o lunch!
Gårdagens o frukostens disk är avklarad... har svassat av golven med dammsugarn... blodpalten som vi ska äta till middag är på gång, i alla fall potatisen (jag sätter en liter kall kokt potatis till en halvliter blod när jag gör blodpalt, blir gott!) är kokt o blodet ligger o gottar sig med rågmjölet... så, det är bara att knåda ihop paltar o så koka så är middan klar... o som sagt... klockan är inte kvart över tolv än!!!!

Idag känner jag av muskler... i armar o ben....
Det var ett eländigt före igår... blötsnö som både gled lätt o sög fast... så, trots att båda hundrarna drog så fick jag pinna på ganska rejält!! Och... idag känns det! Sköööönt! Jo, fakstiskt... skönt med träningsvärk!! Här har jag ju gått o funderat hur sjutton det kommer sig att jag inte fått nån träningsvärk hittills för det är ju ändå inga lätta småsvängar jag varit på tidigare med skidorna o hundar... men, tydligen så finns det nån slags grundfysik som gömmer sig under alla fläsklager som sista årens aktiviteter (barnafödande o ryggoperation!) gett!!! Och... som sagt... skönt med träningsvärk... då vet man att man gjort nåt! =)
.
.
.
Den här dan rusade iväg... den också!
Gott med palt... mmmmm...
Fick palt-koma o slocknade en sväng på soffan!!!
Trollen har varit busiga idag... igen...
Edvin har verkligen fastnat för det där med fotografering!! Och, i sanningens namn måste jag säga att jag sett flera "vuxna" fotografer som gör ett sämre jobb!!! =) Han lyckas fånga det han fotar riktigt bra, i mitten av bilden o lyckas också fånga komiska miner... fick i alla fall jag erfara... gjorde lite grimaser när han knäppte o sen satt vi o kolla in bilderna på tv:n o fick skratta så jag nästan pissa ner mig!!!
Sen har dom busat som troll med pappan... när Edvin ropar pappa så gör Edith detsamma... så, snart är hon ikapp Edvin i pladder-sammanhang!
Sen kan man ju studera bilderna på oss o fundera om det verkligen är så konstigt att pratet är sent...
man ska vara glad att det alls kommer med såna föräldrar!!! =D

Stackars barn!!!

Nu händer det grejer på fönsterbrädorna!!!
Mina Hoyor växer... o ett par tänker visst börja blomma!!!
Nå, den där elaka jäveln i köket har ju satt i gång... fast, nu tycker jag inte den är elak, värre var det när Edith var omkring sex veckor o i värsta kolik-perioden... Jag testade en dryg vecka att vara utan allt som kan innehålla laktos... o börjar man fundera så är det laktos/mjölk i ALLT! Jag levde en vecka på vatten o fyrkornsgröt!!! Och, då... när man är som värsta hungrig o i högamningen så vansinnigt sugen på sötsaker... sätter den elakingen igång o blomma... o luktar SMÖRKOLA!!!! Nu tycker jag bara att den doftar gott men i somras... när jag stod o skar upp nåt till middan o känner hur det kommer skov doftande smörkola o kan inte begripa var det kommer ifrån... tills jag ser att hoyan blommar!
image165
Sötingen Hoya heuschkeliana!!! Doftar som en skål full med smörkola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0