Sop-polis!

Om jag bor i lägenhet om en så där 30 år så kommer jag vara kvarterets grinigaste kärring som skriver ilskna lappar om att folk ska städa bort luddet i torktumlarn efter sig!!!
Helt säkert... skulle inte vara alltför osannolikt att jag skulle göra det redan idag!!! :-O

Var till skolans återvinningsstation igår för några kassar blandade förpackningar...
Först o främst kan man ju undra om det är skolans privata återvinningsplats?
Sen kan man ju verkligen undra om folk är totalt intelligensbefriade???
Varför kan inte människor läsa?
Det är ju rätt enkelt... det står ju klart o tydligt VAD man ska o vad man INTE ska kasta i byttorna för återvinning!!!
Begagnade tapeter....
Begagnade tapeter... såna där med lite plastig struktur a la´ 80-tal!
Är det nån som ens funderar på att stoppa det i återvinningscontainern för PAPPER???
Jo då! Nån Gyljenbo har gjort det i alla fall...

Och, om det inte hade varit för att det var klistrat över lappar på RYSKA över alla anvisningar så hade jag ju inte behövt kika ner i varje container för att veta var jag skulle kasta mina sopor o då hade jag ju sluppit se o bli grinig...

Tänk... samma var det på ICA, när folk pantade burkar...
Är det allvarligt så att jag är ovanligt gnällig o petig... eller?
Varför kan inte folk se vad det faktiskt står...
Om det står PET-flaskor 50 öre ska det ju inte vara aluminiumburkar... eller om det står "pant lämnas endast för..." så sätter man ju just dom flaskorna o inte nån gammal saftflaska o blir grinig för att "maskinen gjorde fel!"
Hände ständigt... Undrar just hur många kronor personalen som får stå o sortera bort allt krafs som "pantas" kostar i sverige per år! Och... det är ju ingen som sorterar det där, på affärn... nä, där åker det direkt i det brännbara!!!
Nä, jag begriper inte att det ska vara så svårt att läsa o göra som det står...

Och... tapeter... i pappersåtervinningen! Suck!
När det inte ens får kastas kuvert för att limmet i dom trasslar till nån process i produktionen....
Så kastar man dit tapeter!!! Strukturtapeter!!!

Fast... det var väl då dom där ryska skyltarna som ställde till det...
Om texten ser ut så här:
Что бы клуба придётся пройти путь,
сравнимый Люка Скайвокера Звезды

så är det ju inte konstigt att man tror att det går att återvinna strukturtapeter till nytt papper!!! Eller???
(fråga mig INTE vad det står... var in på nån rysk sida kopierade text... kan vara precis vad som helst! Ber om ursäkt om det är nåt som väcker anstöt!)

Edith o jag låg kvar läääänge o sov... Pappan o Edvin gick upp tidigt, o dom fixade i ordning gårdagens "fångst" till frukost!
Gissa hur gott det är med halstrad abborre till frukost!!!
Sen hade Edvin beordrat mormor att han skulle åka "gamla bilen" efter frukost så dom rantade iväg åt nåt håll... jag hörde nåt susa om glass... =)
Edvin åkte "gamla bilen" med henne igår när vi var iväg o fiskade...
Tror att dom är rätt nöjda båda två med varandras sällskap! =D

Stumpan blev så trött o grinig så jag gav upp... hade faktiskt börjat röja i Pontus garderob...
Visst... jordens mest effektiva var man väl inte... tre saker sorteras ner o två kastas tillbaka (efter undersökning) av Stumpan som "hjälpte" till!
Men, nu ligger hon i sängen o förhoppningsvis somnar på nån stund, så då går jag o gör ett nytt försök...
puh... Seeegt jobb! Helt sjukt hur mycket skrot det kan rymmas på samma ställe!!!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Rensa garderober är bland det tråkigaste jag vet, men det blir så fint då det är klart. Så det är värt allt slit =).



Kastade skräp på Norra Tallviks station (veckan efter marknaden) och där i kartong containen hade någon smart j_vel tryckt ner en sopsäck med grönsaker och andra matrester??!!

Man slutar nog aldrig förvånas på människan...

//Linda

2008-08-06 @ 12:28:12
URL: http://flexis77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0