Hå hå ja ja...

Nu har jag nån minut över så jag ska skriva några rader...
Det har varit absolut full rulle sen onsdag!
Det har en tendens att bli så när mina kära syskon kommer... i alla fall söstra mi... Undrar just varför det blir så intensivt???? ;-) Men, härligt... det blir så tomt när dom far... nu har vi i alla fall Martin o Kevin kvar så det blir inte så abrupt tomt som det annars brukar bli... man får liksom trappa ner lite i taget! =D
Trots att det var tråkig orsak så har det ändå varit härligt o kul... o vädret visade sig från alla sina sidor! Lite kul så att "sörlänningarna" fick känna på riktig vinter! Ena dan mulet o halvljummet... nästa dag tjugo minus o strålande sol för att på fredagens begravningsdag bara ösa ner snö i just nån ynka minusgrad till kyla!
Men, det blev en enkel o fin begravning...
image62
På väg ut från kyrkan på väg till gravsättningen i snöyran!
och minnesstunden blev en trevlig "familjemiddag"! Jättegod mat hos "Bengan" i Backstugan o full rulle på ungarna! Först var det lite hysschande till dom... men, så tyckte jag... Vaddå!!!??? Varför ska ungarna sitta tyst o stilla o tycka att allt är skittrist på morfars begravning... om morfar själv hade varit där hade han nog haft ett par öl innanför västen o själv varit värst med o springa o busa!!!! Så, jag tycker att det var en bra dag ändå, trots att den var tung!

Snö... snö... snö... o så hon som är den raraste av alla! (klicka för större)
Edvin blev krasslig sen... lördag o söndag har han haft feber o varit riktigt risig! Han äter sjukt lite! Dagens ranson har varit en halv vällingflaska... en kvarts macka (typ polarkaka) o en sked päron/äpplekräm (ny från Ekströms... snuskigt god!) lunchen bestod av en hamburgartugga som han spottade ut... mitten från en halv gurkskiva o jag tror inte att han smakade av makaronerna! En glass fick jag truga på honom som han åt en tredjedel av... o det var en ynklig kameleontpinne från glassbilen! En kopp blåbär/hallon-varmakoppen o ett par glas Coca-cola fick jag i honom så han fick lite energi på eftermiddan.... Till middag åt vi SURSTRÖMMING *mmmmm* o han åt köttet från två strömmingar... inge potatis eller bröd.... sen åt han ett gäng vindruvor... suck, suck... tur att han har lite kött på kroppen att ta av... så han inte tynar bort helt o hållet! Tom pappan har fått feber!!! Så, det är väl nån elak bacill som härjar med oss...
Så är det med det!
Fortfarande ingen dator!!! Sista budet var att det var fyra kondensatorer som börjat ge sig... så, det blir o byta moderkort, processor osv... o ja... det är väl lika bra det, datorn blir ju "ny" då... men, det var på torsdag morgon o nu är det söndag... så, ja... jag undrar just... lär nog blir som med min ford!!! Ja, jag äger faktiskt en egen bil... en kär gammal ford!! Men, den har varit sen två o ett halvt år på reparation... o nu vet jag inte alls var den är!!! =O
Nu ska gå o vara lite social...

Kommentarer
Postat av: Lillan

jag är säker på att det var Kjell som spelade ett spratt med er i fredags =)

2008-02-04 @ 14:12:47
Postat av: Anna

Åh, stackars Edvin!!! Hoppas att han blir frisk snart!!! Förstår att han inte vill äta, det är inte så roligt när man är sjuk, det viktiga är ändå att man får i sig vätska.

Var ut på stan på lördagkväll, slutade på en skotsk pub där vi beställde in kannor med öl!!! Tänkte "låna" med mig en, men den rymdes inte i handväskan. Nästa gång jag går dit blir det med en större väska =)
Får åka hem nu på onsdag, det blir skönt med några studiefria dagar :)
KRAM

2008-02-04 @ 18:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0