Spöken...

Finns dom???
Jag tror ju inte på spöken... jag vill väldigt gärna ha konkreta bevis o oftast finns det väl en logisk förklaring... men, å andra sidan så tror jag att det finns mer här i världen än vad en enkel människa ser o hör och en del saker går inte att förklara! Så, jag vet inte riktigt vad jag ska tro om ett par grejer...
Jag har ju varit o plockat undan lite i Kjells lägenhet... kastat skräp o sorterat ut papper o tidningar...
Allt viktigt som skall kollas o sparas, typ post osv, har jag lagt upp på köksbordet...
Jag kollade i börsen hans när vi hittade honom o bland annat fanns där två "travbongar"...
i förrgår när jag var o rensade där så tänkte jag ta bongarna för o kolla om det var nån storvinst på dom!! ;-) Men, börsen fanns inte där!!! Jo, det låg en börs på köksbordet, en gammal som var helt tom... antagligen har jag väl lagt undan den "riktiga" börsen nånstans... men, det tror jag inte... Jag vet ju att jag lagt börsen på köksbordet! Första tanken är ju att nån har nyckel dit o varit in!!! Och, det är väl lika läskigt som spöken... för han har ju klagat över en för mig okänd karl som varit där o rännt... o jag har avfärdat det som fyllesvammel... kanske det inte är svammel....
Sen, igår när vi kom hem efter vår Brännasväng så tog vi oss en varmkorv till lunch efterrätten bestod av "Brownies"... såna där små, doppade i choklad finns som Mazariner också doppade i choklad... *mmmmmm* Nå, dom är förpackade i ett tråg med tio stycken, inplastade... Och vi tog oss ett glas mjölk o varsin "kaka"... en svischade fort ner så jag slukade en till innan Edvin hade klart sin första (dom är små!) Sen fick han sin andra o jag tog min tredje o då jag reagerade på att det bara var fyra borta från förpackningen!! Borde vara fem!!! Så, när jag började kolla så var det borta en längst in i förpackningen!!! Jag har inte tagit den därifrån!!! Vad jag vet... Jag fattar ingenting... så, om detta ska ha en logisk förklaring så har jag alltså tagit ut hela plasttråget från förpackningen, tagit en kaka längst bak, pulat tillbaka plasttråget in i förpackningen (och det var inte det lättaste! Snävt o bökigt att få på plasten igen!) utan att vara medveten om det!!! Medan jag sitter o fikar med Edvin o pratar om den häftiga röda lastbilen som hade fullt med snöskotrar på flaket som vi var tvungen att stanna på parkeringen på polisstationen för att kunna kolla in där den stod utanför hotellet!! Alltså.... då är nog det också läskigare än "riktiga spöken" att min mentala hälsa verkar vara helt åt skogen!!! För, nog borde jag väl veta om jag krånglat så för att få mig en brownie!

Hej Lisbeth!! =)
Ja, söndergnagade grejer är väl priset man får betala för att ha lyckan att ha en hund!
För, jag vägrar att ställa undan allt! Han måste lära sig att låta bli o tugga i sig annat än ben! Igår fick han sig ett jonkastort från Larsons järn o flera stycken från Konsum o ICA... (han hade ett gäng sen tidigare också!) så, om nu skorna ryker så suck... pust... stön... =)
Stövaren vi hade, Zack (född o uppvuxen på Ruonavägen 7!), var helt hopplös!!! Det är det värsta jag varit med om o jag har ändå hunnit med en hel del hundar.... I två år var han garn!!! Och, när vi kom hem en dag o upptäcker att hunden fått tag på korkmattan i sovrummet... ett ynka pynka litet ställe var lagat, så han fick två millimeter början så han kunde slita upp mattan från halva golvet... upp i sängen... tugga sönder i molekyler... o lyckas få DUNTÄCKET mellan... så... när jag öppnar dörren o ser en skamsen Zack lomma iväg... kikar in i sovrummet... då var han billig!!! För, synen som mötte mig... korkmatta i stora o små sjok blandat med dun.... o om nån kan ana HUR mycket dun det ryms i ett täcke... OJ OJ OJ!!!
Han hann med en hel del annat också... som sagt, tills han blev två... då slutade han helt! Det var ju bara att plocka o gömma undan "allt"... ändå fick han tag på mycket olämpligt! Men, nu förtiden är det omöjligt att plocka undan... för, det finns hjälpreda som plockar tillbaka allt på golvet!!! Edvin o Ask är ganska likadan just nu!!! Full i bus o lagom uppfinningsrika! Men, det är ju det som är meningen med barn o valpar! Allt man får stå ut med! =D Och, oftast får man skratta åt "eländet"!!!
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
Nu sover dom små... rara monstrena... =) klockan är 20:01!
Tidigare i eftermiddag så somnade Edith i sin vagn o Edvin slöade framför tv:n så jag smög mig in i frysen o grabbade en näve fudge-kola (som vi glömde ta med oss till julfirandet) o tassade upp till datorn o tänkte göra lite nytta! Jo, jag gör sånt då o då också... ;-) Efter ett tag kom blodhunden, o då menar jag INTE den fyrbenta, upptassande han också... började kolla lite på bordet o petade i en smula... o in i munnen... *mmmmm* AHA! Sen såg han en smula som jag hade på tröjan... norpade den o stoppade i munnen, ännu mera *mmmmm* AHA! Hur bra luktsinne kan en tvååring ha??? Nå, strax därefter började Edtih hojta så vi gick ner... det var dessutom dags att börja med maten... När jag efter ett tag stått o hoppat på ett ben fram o tillbaka i köket så faktiskt ser jag hur i helskotta överdäckat köket är!!! Det går inte att på ett smidigt sätt röra sig mellan spis, diskbänk o kyl... utan man måste kryssa mellan bobbycar, traktorsläpvagn, lära-gå-vagn, barnvagn dessutom badrumsvagnen från igår!!! O mellan dom stora hjul/däckförsedda tingesterna så ligger en hel del mindre prylar! Det bara kryllade av hjul o däck i köket! Inte en fri yta... konstigt att man inte bryter armar o ben av sig när man måste vara akrobat för att göra nåt! Och, det är ju inte minsta modellen av kök... hyfsat gott om golvutrymme! Hu.. blir däckintresset nånsin mindre?? :-O Nu ska jag gå ner o se om pappan hittade laxpastasåsen...

Pappan hade hittat maten... och han hade köpt ett tvåpack nappar tillEdvin! =D Det var en liten kille i natt som kom pipandes över till vår säng o var lite halvledsen... Han hade borta nappen o pappan gjorde en totalundersökning av hela sovrummet, nästan... inte en enda napp bland dammråttorna under sängen! (Vart tar dom vägen??? Napparna alltså, dammråttorna sörjer jag inte om dom försvinner spårlöst!) Edvin låg en bra stund i sömnen o snyftade efter "tittiii" så till slut hittade Anders en napp nånstans... pluggar in den i munnen på Edvin som ska ta tag i nappen o "stoga till" den... men, då måste han ju först kasta bort DEN NAPP han hade i handen!!!!! Så, somnade han sött igen...  ;-)

Kommentarer
Postat av: mingla

Är du duktig på bloggdesign? Hade behövt lite hjälp med min profilbild isåfall :). Bra blogg du har förresten.

2008-01-04 @ 13:20:57
URL: http://fuckmingla.blogg.se
Postat av: Catherine

Hehe... inte det minsta duktigt!! Har precis börjat med bloggandet så jag har fullt sjå med att bara skriva! =) Tack för berömmet!

2008-01-05 @ 01:02:36
Postat av: Lisa

Haha men nu är det ju så att jag inte är hemma i helgen, men nästa gång han kommer så får vi ta och se bilar igen.. om det då duger med mig eller bara med farfar =)

2008-01-05 @ 15:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0