Möblera om! *morr*

Började med projektet ommöblering igår...
Idag tog pappan med sig Edvin o rantade iväg till Kypas så fick jag o stumpan fria händer med att ordna sovrummet... flytta om lite möbler går ju enkelt o bra... men, den där datorn... SUCK!
Sladdar hit o dit till tv-modem, dator-modem o så router... o så högtalare o skrivare o extern hårddisk o alla modem måste ju ha ström o så tv-n ska ju ha ström o så.. o så alla usb-sladdar till telefoner o kameror o mp3-spelare o så suck o så pust!
I ett hus som planlösningen ritades nångång 1938 på hösten!
Eluttagen är ju inte planerade för digital-tv via internet direkt!!!

Nå, allt gick ju rätt bra tills jag skulle ha ihop skiten igen...
Från telejacket går en sladd till modem nr ett, därifrån går det då till tv-n o det var SÅ viktigt att det var utgång nr två som nätverkssladden till tv-s "modem" skulle användas... sen skulle ju routerns sladd också sitta där...
Jag har ju haft en del hjälp av stumpan som tjänstvilligt plockat fram o tillbaka med ALLT så det har ju kraschat i golvet en del grejjer o så...
Men, nog tyckte jag ju att det funkade igår!! Varför funkar det inte NU????

Jag har testat o flyttat kablar o startat om... o morrat o dammsugit o torkat mellan varven! Nätet funkade men inte tv:n!!! Började lura på att modemet till tv-n pajjat...
Nå, till slut så testade jag att sätta tv-n i utgång nr två... o så vips funkade allt!
Pappan muttrade att "Sa jag inte att det var nr två tv:n skulle sitta i!?"
Hmm! Det hörde då inte jag!

Nå, nu är allt frid o fröjd igen... allt funkar, o det är bara lite skarvsladdar som behövs för att slippa en jonka-sladd mitt över golvet!
Så nu lär ju datorn få stå här uppe! Där ett tag hade jag planer på att ta ner den till "hund-rummet" men, telejacket är ju här uppe som modemet ska sitta i så... det var nog pärs det här... börja borra hål i golvet för att dra ner telefonsladden o tjorva... Hmmm... Nja... Det blir nog bra så här!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0