Brrrandbil!

Hå hå ja ja...
Tungt idag!

Igår var vi till Kalix, jag o Edvin för ett återbesök hos logopeden...
Edvin stirrade på logopeden när han skulle ha honom att sitta på golvet o läsa nån urtrist gammal bok! Helt ointressant om nån konstig figur o några lustiga hus... Däremot frågade han efter dom där "grejjerna"! Förra gången fick han ju välja saker ur en hemlig påse... där det fanns nån lastbil som var lite halvintressant!
Nu hade han ingen hemlig påse däremot en hemlig låda, som Edvin spanade in vad han ville ha, lyfte ut o sa med klar o tydlig röst: "Brandbil!"
Han konstaterade att uttalet var det inte något fel på, att kunna uttala R kräver man inte att barn ska kunna förrän dom är i sjuårsåldern! =)
Vi avslutade alltihop igår...
med orden att om det behövs framöver skulle vi själva ta kontakt med dom!
Det har ju verkligen blivit en rejäl skillnad på hans tal!
Så jag är inte det minsta orolig nu... och humöret har ju blivit så mycket bättre... nu är han ju lilla, goa o rara Edvin alltsom oftast! Och... vi kan ju prata! Han berättar så jag förstår o han förstår vad jag säger... då är ju allt som det ska!

Vi var o rantade lite i Kalix... Granngården hade halva priset på sina växter så jag köpte en rosa o en vit riddarsporre! Och tre till växter som jag inte riktigt vet vad det är... blir spännande! Framför allt att se om dom tar sig! För, jag har väl sett mer välmående växter... kanske att få borra ner rötterna i lite ny jord gör susen!

Pappan o Edith hade ju stannat i Kypas medan vi var till Kalix... o vi käkade rökt abborre till middag där!!! Såååå gott!!!
Och... nu med gott samvete! För, alla gånger hittills vi ätit rökt abborre så har jag väl antingen varit gravid eller ammat... o bara tordats smaka lite, lite grann!
Det är ju så mycket gift o elände i insjöfiskarna så man ska ju undvika det!

Sen på kvällen när trollen, båda två somnat, så satt jag o pappan i soffan o såg på VH1... Helt otroligt att man kunde tycka att KISS var så brutala o hemska hårdrockare en gång i tiden! Nu låter det ju mer som disco i mina öron!!!
Vi smakade lite whiskey... också det med gott samvete... så gott samvete att jag har fått vara trött idag!!! Till 15:30 då jag piggnade till... så... idag är jag snäll o garanterat låter jag bli att smaka nån whiskey ikväll! =D

Min träkatt från USA kom idag!! =)
Jag har ju köpt den på e-bay och efter lite tjorv med att kunna betala... fick till sist paypal att funka... o nån dryg veckas leveranstid kom den då fram idag! Min fina träkatt! Börjar ha ett gäng nu...

Nä... nu ska jag lägga mig o slöglo på Findus o Pettson, Edvin ligger o ser på det...
sängen har stark dragningskraft... trött... trött... trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0