Dansar på bordet...

Det regnar...
Spöregnar, även idag!
Faktiskt så sov trollen till 7:30 idag, Senna också!!!
Så, vi gick ner för Edvin ville ha välling... dom har tre flaskor!
Två bambino (en blå o en grön) och en esska.
I regel får Edith Esska o Edvin ska med våld ha den blå bambinoflaskan (Sånt här består mina dagar av! Att på ett avvägt sätt avleda eller gå med på dessa orimliga krav i en treårings värld!) på morron så råkade det bli den gröna jag började med... sen kom Edith ner... så hon fick ju den första flaskan (hon brukar vara mer hungrig och Edvin förstår att vänta) så när då hans blå flaska var klar så blev det ju FEL!!!!

Så, den där sprudlande glada killen som jag följde med ner till köket förbyttes med en vällingflaska till Monstret!
Han fick tom VÄLJA vilken flaska han skulle ha... men, nä "Det är Dittos!" gnällde han om båda två! Sen kastade han sig på golvet o "Kan inte orka gå! Har ont i fötterna!!"
Suckande tänkte jag... vilken dag ska detta då bli???

Sen tog jag hundarna o gick ut...
I spöregnet... ner till bäcken o runt på vår nygjorda strandpromenad!!! =)
Jag "gnällde" lite o pappan tog motorsågen en dag o mejade ner sälgbuskarna som kryper längs backen... o nu är det riktigt trevligt att gå runt!
När jag kom in frågade pappan om det regnade... otrevligt väder?
Men, NÄ... så himla skönt att gå ut!!! Att slippa det intesiva arbetet med trollen!!!
För, det är verkligen psykiskt jobbigt!

Snacka om att vara underbetald!!!
Några ynka hundralappar per dag... utan raster, inget traktamente... jour dygnet runt, året runt - måste ordna ersättare om jag ska nånstans utan barn! Alla verktyg o arbetskläder måste jag själv bekosta!!!

Och, dom där polackerna gnäller för att dom "bara" har 9500:-/månad!!!

För det är så psykiskt jobbigt detta evinnerliga balanserande på en knivsegg... o att ORKA vara stark o balanserad själv, så att man orkar ta dom där fighterna... på rätt sätt!
Att uppfostra barn borde ge dubbelt så hög lön som vanligt! För att ens i närheten komma upp i det arbete man utför!

Nå väl...

Igår, satte sig pappan tillsammans med mig i soffan... klockan var strax efter 20... trollen var på gott humör, trots den sena o trötta timmen... sprang runt o busade....
Så började det rassla o svischa i köket... pappan går dit...
Jag hör hur han sänker tonläget flera oktaver, säger med bestämd röst "Så där får man INTE göra!" under tiden skär sig rösten o ett illa dolt skratt bubblar fram...
Jag sitter i soffan o frågar vad dom sysslar med... fast jag anade... o kunde inte låta bli att brista ut i asgarv!

Har hört det där ljudet förr... ljudet av linfrön som rasslar ner på golvet!
Där står stumpan, dansande på bordet...
Edvin ivrigt påhejande... o överallt fanns det linfrön!!!
Hela bordet... hela golvet... ja... överallt!
Pappans liknelse: "Med fötter som ser ut som Alfs!" om stumpan som stod o shakeade på bordet!

Fram med dammsugarn (var bara tredje gången det dygnet) o så försökte man vara lite bestämd att "Det här är AJ AJ!" Stumpans fötter fick sig en extra omgång med dammsugarn!
Suck...

Kommentarer
Postat av: Lillan

Men det är ju ALF! Jag älskade ALF när den serien gick på TV!

(linfrön är inte helt fel och inte en dansande docka på bordet heller...om det infinner sig vid rätta tillfället vill säga )

2008-11-11 @ 12:30:44
Postat av: Catherine

Ja, jag älskade också Alf!!! =)



Och, dansande dockan... hon är alltid rätt, oavsett! =)



Om Dileva kommer fler gånger... DÅ åker VI!!

Jag var också så sugen att fara till "Yttersti" o se honom... men, trodde jag var ensam om det!

2008-11-11 @ 13:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0