Jah! Då var det klart!!!

Utbrister jag i en klämkäck ton...



(HAHAHA)

Julpyntandet är klart...
Ehhh...
Så klart det kan bli med två trötta monster som hjälpredor!!!
Jag har storstädat hela huset, från topp till tå... dammtorkat bakom elementen, skurat av taken... källarn fick sig en omgång med skurmoppen o så har jag putsat fönstrena, mellan glasen...
(HAHAHA)
Jo, förresten... jultomten finns visst på riktigt...
(HAHAHA)

Nå, men, det är i alla fall uppe julgardiner, strukna...
och ljusstakar o sånt där jox som ska upp...
och städat... ja... jag torkade ju halva vardagsrummet för nån dag sen... så, DET är städat i alla fall... skafferiet började jag o gjorde halvfärdigt också för nåt tag sen... det är också städat (fast det är nån jävel o stökar till där hela tiden)!

Men, jag tror det blir jul trots att jag ställt fram fönster-ljusstakarna utan att torka bort dammet innan!!!
Och, idag fullkomligt skiter jag i skiten!!!
Har man fajtats med MONSTER-kidsen from hell hela dan... så... ja...
(HAHAHA)

För det har varit monster idag...
Mellan varven rätt rara... o hjälpsamma....
Och, man blir sååååå glad när man hör hur kartongen man håller på att plocka upp grejerna ur, slits i stycken när två troll kampar om den...
är lite lur på att dom varit pitbull-terriers i sitt förra liv!!!

Och, när första lådan öppnades var det som att ett sus drog genom huset... dom vart som helt uppslukade o ivriga över allt nytt spännande...

Och, det har faktiskt funkat rätt bra...
Inga större mankemang...
Två grejer, som jag själv är skyldig till...

Sånt som är så kul när man har väldigt gott om tid! (HAHAHA)
Fixat till adventsljusstaken, tjusigt med mossa, kottar, svampar o röda ljus... ställt den på tv:n i väntan på att få tända första ljuset om några dar... så river jag ner alltihop bakom tv:n när jag tar ner gardinstången... SVOOOOOSCH!!!
Blev såååå fint, precis som jag ville ha det!!! (HAHAHA) - - - >

Sen styrker jag gardinerna till hundrummet, sydda av nåt glansigt syntetmaterial vilket också tråden dom sytts med är... jag vet ju att dom inte tål hög värme på strykjärnet... men, tankeverksamheten är ju lite som den är (kan också kallas puckad!) så efter att jag nött på en julduk i bomull med järnet på järnet o ångan i högsta hugg tar jag då dom där nätta, juliga garidnerna... *pssss* lät det när tråden som dom sytts med smälte bort!!!

Ahhh... härligt!
JAAA, då får jag ju ta fram symaskinen, o sy dit en ny söm! (HAHAHA)
PRECIS vad jag planerat... nå, ja... syr ju bara en vit söm rakt upp o ner, efter hålen där dom förra varit...
Så jäkla självklart blev det för smalt!!!
Så, det var bara att sprätta upp den ena av dom två nya sömmarna!!!
Det förbarmade sig pappan över så jag fick fortsätta att stryka köksgardinerna...

Medan jag vänder ryggen till symaskinen nån sekund hinner Edvin dit o trampa på pedalen... så tråden kör fast inuti maskineriet... plockar loss en del, o så nästa del... o så tredje delen när så fjärde delen (allt som går att ta loss där inne) är borta kan jag till sist ta bort den där trådjäveln... sen ska man ha ihop jävelskapet igen!!!
Precis sånt som man vill göra när inte har nånting alls att göra utan tiden bara dräller över en o man hukar sig under alla sekunder o minutrar som bara hoppar runt o vill bli förbrukade! (HAHAHA)
Så då är det bara att plocka fram instruktionsboken för att kolla HUR man ska få ihop allting igen... jag gjorde ju ett tappert försök först... men, med facit i hand så hade jag inte en enda grej rätt!

Trollen har bara gjort små-hyss... eller rättare sagt, sorterat om sånt som jag plockat fram redan... typ golvet, toastolen, hundburen, såna ställen var mycket bättre att ha tomtarna på istället för hyllor o bord som jag tyckte!!!

Och så här trötta blir dom små liven när dom klivit upp strax efter fyra på morron...

(observera Stumpans uppspärrade ögon!)

Och... den där mamman o den där pappan...
Hade det funnits en bild på dem i samma sits så hade nog påsarna under ögonen liknat konsumkassar!!!
Pappan har värmt oss lite Blossa-glögg anno 2008 *mmmmm* såååå gott sååååå!
Nu ska jag parkera röven i soffan... ahhh...

Men, det hjälps inte...
Det ÄR verkligen fint med alla dessa ljus...
Man får en sån fridfull sinnesstämning!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Du är ju ändå för skön med allt!!!Glöggen gjorde väl att Du somnade bums.

Ha det

2008-11-27 @ 22:01:57
Postat av: Catherine

Jaa!! Somnade som en stock!

Det måste ha varit månnga procent i den där glöggen... minst 87%!

För jag tror jag fick minnesluckor av två koppar!!!

2008-11-28 @ 09:33:26
Postat av: Marris

Förra årets Blossa var jättegod :-) Måste kanske införskaffa årets alltså!

2008-11-28 @ 11:02:40
Postat av: Catherine

JA!!!

Den var jättegod!

Och snygg flaska...

2008-11-28 @ 13:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0