Jag hatar på månen!


Edvin satt o kikade ut på den stora fina månen
utanför fönstret o sa med eftertryck:
"Jag hatar på månen!!" jag frågade
"Vad sa du?" och han sa igen att han hatade på månen... "Varför då?" undrade jag ju förbluffat...
"Månen pinkar ner!"
Jag blev inte riktigt klok på vad han menade, om det var månen i sig som han inte gillade eller att den hade den form med moln runtomkring som var fel... för senare, på Disneychannel gick det en Tarzanfilm o där minsann var den tecknade fullmånen såååå fin!?
Och, månen - pinkar???
Kanske det var den här månen han såg - - - >
Blivit rädd för månen pinkat ner sig?

Vädret idag är lite halvmurrigt...
men, kollar man prognosen så verkar det inte bli nån nederbörd i alla fall... det ser ut att bli riktigt härligt höstväder! Så, det kliar lite i benen att jonka sig iväg åt skogshållet...
Ska höra vad pappan har för planer... annars tror jag det blir en sväng åt Sandsberget igen.... det finns ju ett gäng tjädrar där som Ask gillar att motionera! Sen är det ju perfekt för småtroll o stövarvalpar att lorva på där...
.
.
.
Där har man för att man åtminstone försöker nångång då o då....
Nu ska känsliga personer rulla ner några rader utan att läsa...
Förbannades, satans, helvetes sata-fotjävel!!!!!!
Eller... rättare sagt... Dammsugarjävla skitrör!

Tog o gjorde ett ryck i "Edvins rum", dammsög ungefär fyra hekto salta pinnar från mellanrummen mellan soffdynorna! Och, givetvis så tappar jag dammsugarröret rakt på min högra fot, exakt på det stället som jag INTE hade kvar nåt ont i...
vilket resulterade i att NU har jag ONT igen!!!!
Så, det blev ingen sväng ut idag, vi var just o gick ner o visade pappan den där lustiga myrstacken som mormor upptäckt... och, ja, jag tycker den är lite lustig!

Den ser ju inte direkt ut som en björnriven myrstack när man jämför med den här:
Nalles myrstack!
Men, å andra sidan så... ja, jag vet inte riktigt vad det är!
Nu syns det ju inte så bra på bilden men, det är stooora fotavtryck på den nedre bilden...


Pissmyrstack, 150 m från vårt hus!

Pappan hittade en Stealth-cam på E-bay, o den sitter nu uppriggad där...
ska bli lite intressant o se om det rör sig nåt!?
När mormor var o kvällsrastade Urvas härom kvällen hade han tvärnitat, börjat morra o vägrat fortsätta ner mot/förbi myrstacken... o sen hade mormor hört något som rörde sig därifrån... och gått i ganska rask takt i motsatt riktning!

Edvins blåtira matchar pappans Carlsbergs Hof som han nyss öppnade!!! =D
Edvin fick låtsas provsmaka lite... för fotograferingens skull...
o sen så gick han för att se teve... Han gled ned i soffan för att se Musses klubbhus o utbrister med förtvivlan: "Jag glömde min öööl!!"  "Han dricker upp min öl!"  "Jag vill ha en egen öl!"  o rusade in till pappan i köket!

Han fick ingen egen öl! Men, vi fick oss ett gott skratt!!!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Akta er för älgjägarna, de var måttligt glada åt alla harjägare som går på samma område. I Kypas fungerar det så att man som harjägare INTE har företräde i skogen, är det älgjakt så har dom jägarna företräde. Harjakt får bedrivas på områden där det inte är älgjakt och det tycker jag är bra.

2008-10-11 @ 13:50:36
Postat av: Catherine

Här är dom mer toleranta...

"Alla ryms i skogen!" var kommentaren jag fick när jag undrade var dom skulle vara o jaga älg när jag var på väg ut första jaktveckan!

Men, man har väl självbevarelsedrift!

Vill ju inte riskera att nån tror att man är en älg! Då lär man ju inte bli 114 år! ;-)

2008-10-11 @ 14:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0