Liten skogssväng...

Idag var det ju en öppis-dag!
Så, vi for, glada i hågen , till öppna förskolan för några timmars glad samvaro med andra barn o föräldrar... ehhh... ja, det var jag o så var det Edvin o så Edith!!!
Och så två "fröknar" förståss...
JAG SAKNAR LINDA, OSCAR o LUCAS! =D
Men, det är ju klart... dagis är ju snäppet bättre än öppis!
Men trollen var nog nöjda med att totalt fritt, utan konkurrens få ha ALLA leksaker för sig själva!!!

Och, till Linda vill jag ju säga...
Tack för berömmet!
Och, det värmer ett stolt stövamatte-hjärta att höra DET "insider-eftersnacket"!!!
Och, jag blir såååå himla glad!!! För han är verkligen fin o att få det bekräftat från en så erfaren o seriös stövar-domare gör att det väger tungt i "merit-säcken"!!!

Vi var ju som sagt till Öppis...
Under tiden var pappan till lönekontoret på kommunen...
När han började var det tre månaders provanställning med tim-lön som gällde, tre månader gick o så blev han "fast anställd" och som alla andra så ska han ju då ha månadslön... vilket skulle ordnas av löneansvarig på kommunen... Men, nu har sju månader gått o fortfarande får han tim-lön, visst... det funkar väl, men, han får ju inte ihop sina semesterdagar!!!
Så, nu idag var han då upp till lönekontoret för att "slå näven i bordet" (jag bad honom hota med att skicka mig!) men, dom kunde inte göra så mycket eftersom dom inte fått in några uppgifter av den som är chef för dom personliga assistenterna!!! Man kan ju återigen undra... den här kommunen... hur har dom det med sin personal, egentligen???

Om en personalchef inte på sju månader inte lyckas lämna in uppgifterna om en anställd till lönekontoret... ja, har man då rätt jobb???

Nå, nu ska det väl till slut lösa sig... så att Anders får sin semester!
Han har ju inte haft en riktig semester sen 2004 - ICA sa upp honom 2005 då han fick börja jobba som spring-vikarie!!!
Så, nu tycker jag väl att det börjar vara dags... ska han femte året i rad INTE få ha semester??? (tror att jag snart måste börja morra lite grann!)

Nå, efter öppis stannade jag just på Centrum o köpte en plastpärm till Sennas papper...
Och, det var väl ungefär vad min ork räckte till idag!
Den där förkylningen som jag försökte mota bort med rom igår... nja... den blev inte förskräckt, eller så var det för liten mängd rom!!! Trött, hängig, snorig, ljudkänslig, ont-under-näsan o allmänt hängig är jag idag! Så, när stumpan efter den sena lunchen behövde en sömnlur så stupade jag tillsammans med henne!
Vi har sovit som stockar!!!

Pappan o Edvin for under tiden till skogs en sväng med Senna...

Så här ska det se ut... Näsan i backen!


Edvin o HANS hund på harjakt... med kopplet på! =)

Pappan rapporterade i imponerande ordalag att Senna skött sig ypperligt!
Stora svängar, långt utom synhåll sökte han... och, med mycket rotande o nosande i backen... så trots att det var sent på eftermiddan så kände han nog harspår där... så, en tidig morron med färska spår för honom att nosa i, det blir nog toppen!!!
Det är väl inte helt omöjligt att vi får skjuta en hare efter honom redan i höst!!!

Nä, nu är middan uppäten, salta pinnarna som trollen fick som sjos likaså...
så, nu tror jag att det börjar vara dags för tandaborstning o natti-natt...
Förkylningen tar ut sin rätt... Puh!

Kommentarer
Postat av: Anna

Kan det vara så att förkylningen upptäckte att stroh-rom är gott och ville ha lite mer innan den lämnar dig host, host :D

2008-09-29 @ 21:07:49
Postat av: Hasse & Maria

Grattis till utställningsresultaten igår, ett x-tra stort grattis till den bedårande stövar-ungens utställningsdebut.

Den lilla gossen kommer att gå långt, du skulle behövt få se hans rörelser.......härligt.....



Ha det!!

2008-09-29 @ 21:10:05
URL: http://www.hassesreklam.com/index2.htm
Postat av: Linda

Dagis är nog inte bättre än öppis, men det är ett nödvändigt ont =).

Ojoj vad vi hade hunnit diskuterat hund idag =) och utställningen.

Men öppis onsdag den 7, då är vi dagislediga.

//Linda

2008-09-29 @ 21:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0