Öppis!

Ja ha...
Då var det verkligen höst...
Även om då datumet, 1 september sa det så blev det riktigt på riktigt när vi for till "Öppis" - första gången för säsongen!
Och, det var två troll som tyckte det var urkul!!!
Och så tittade ju farmor förbi (hon hade ju koll på att vi skulle dit... bloggen!) så då fick dom bli glada att se farmor där, mitt i allt! =)
Det var väl vad den här dagen mestadels bestod av...
För, nå annat än laga mat o diska har det inte blivit gjort!
Pappan for o förbarmade sig över Dino... (och jag tror att han hade en liten innersta önskan om att dom skulle möta Herr Nalle iskogen... inte för att han sagt nåt, men... fick som den känslan) så han har fått nöta lite skogsundelag... träning inför helgens start av älgjakt!

Vad jag glömde att pladdra om igår var ju det här!!! - - - >

En rar liten stumpa toalettbadade min mobil igår!!!
Vet inte hur länge den hade legat  o"njutit" av sitt bad, men... jag tog i alla fall upp den... spolade av den (tackade högre makter att inte Edvin varit innan o INTE spolat på toan!!) o så plockades den isär o har fått spendera natten ovanpå kaminen... där blir det varmt!!!

Och, på morron funkade den!!!


"Sluta snacka skit!" tyckte väl stumpan...

Vilken skillnad mot min förra (den här är pappans gamla avlagda) den fick jag till Lucia o i februari var den helt kaputt! Och, enligt servicesnubbarna så var den FUKTSKADAD!!! Den telefonen hade inte varit närmare vatten än där den legat ovanpå mikron... så... att då den här överlevde ett dassbad... ja... vad säger man!!!

Nä, nu ska jag sluta snacka skit...
=)

Bara snabbt några ord till fastrarna...
Skönt att höra att ni har det bra på respektive skolor...
Anna har väl bara fortsatt i gamla hjulspår???

Det blev som tomt när ni for allihop...
Ha det kul... o må gott!
Kram från både mig o trollen!!!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Jodå, allt går bara bra för mig med. Fick schemat för 10 veckor framåt, och det verkar inte ut att vara allt för mycket att göra... bara 6 plagg som ska sys :S

Vi sakner er med... det är lite tyst utan Edvin och Ediths prat. Men vi kommer ju snart hem och får oss en dos av "plusdisarna" :D

2008-09-01 @ 20:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0