06:14

o det var sommartid.... mao så var klockan 05:14 när jag väcktes av mr monster som gnölande står o sliter i sin kalsong i sängen! "Va? Har du pinkat ner dig?" suckar jag, men han fortsätter lite spastiskt att bara dra i kalsongen! Jag måste ju känna efter, men det var torrt! Så, då frågar jag om han är pinknödig... inget annat svar än nå grötigt urtidsljud som gnölar nånstans långt nere i maggropen.

Då kastar jag herrn över axel, traskar ner o ställer honom framför den öppna toadörren o säger åt honom att pinka! Toadörren vetter rakt mot öster.... och, vid den tidpunkten på morron en sån här dag med underbart strålande sol så skiner det rakt in i toan! Men, det passade inte herrn... för där blev det ordentligt FEL! första gången! "Tänd laaaampan!" står han o vrålar tills jag kommer o tänder lampan! =S Själv håller jag på o släppa ut hundar för morronpink, lite grann med förhoppningar att få sova ett tag till... Efter en liten stund börjar det vråla där inne på toan: "Jag fryyyyyyyser!!!" och, tonläget herrn kan ha är definitivt inte roligt! Man blir själv på uruselt humör... speciellt när man vet att han alldeles strax gölar igång Edith med sitt gringnällskrikande!

Så då går jag till herrn som sitter på toan o vrålar... lyfter ned honom, drar upp kallingarna o morrar: "Gå upp o lägg dig!" Då börjar katastrof två! "Jag har korta kalsonger!!!  UUUHÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!" febrilt slitande i sina oranga boxerkallingar med grävmaskiner på! Nå, plockar fram pyjamasbyxan o sätter på honom... föser ut honom ur toan o morrar lite dovare: "Upp! Sov!!!" Då utbrytet katastrof tre... Han kastar sig handlöst på golvet, spänd som en fiolsträng o vrålar: "Jag kan inte sova i TRÖÖÖÖHÖÖÖÖÖJAAAAAN!!!" alltså... den vanliga blå tröjan med en lastbil på som han sovit i hela natten funkade inte! "Jag vill haaaaa pyjamasen!!! UUUUUHHHHHÄÄÄÄÄÄÄ!" då känner jag hur det trötta morronhäxehumöret bubblar inom  mig... väser: "Ta av dig tröjan då för helskotta!" stoppar nog så omilt på honom pyjamaströjan o vrålar: "GÅ UPP, LÄGG DIG!"
Somnade nån av oss om? NÄ! Vaknade stumpan? JA! Vissa mornar är inte kul!

Mormor var barnvakt igår när jag o Anna var på spinningen... den började kl 19, så stumpan var vaken men Edvin sov som en stock på soffan när jag kom inrullandes mitt i natten (kändes det som)! Så, jag tog bara av byxor o strumpor, stoppade honom på toan o efter några droppar bar jag upp honom i sängen där han fortsatte att sova som en stock!

Jag hade plockat ihop biblioteksböckerna o satt dem i träningsväskan... när stumpan upptäckte mitt tilltag slet hon tag i Mamma MU o morrade: "MIN!" sen tog hon fiskboken: "Min, läsa!" Så, jag hade bara en av tre böcker att lämna tillbaka på bibblan! Fast, då hade dom ju rea på gamla böcker... man fick plocka en påse full för 25:- =) Och, jag hittade en hel del roliga barnböcker som Edith glatt kastade sig över när hon fick se!

På morron har Edvin glatt konstaterat: "Va mycket böcker!" och, det var en del roliga böcker som passade dessa rara, små barn i smaken!
Båda gillade glatt boken: "Bajskungen"!
Ska bli lite kul att läsa den för dem...
Eller så får pappan läsa den... för, när han läste Mamma Mu var det ingar rädda barn minsann... nä då... Glatt ville dom höra mer Mamma Mu!!! Alltså är det Mamman MORR som är läskig! ;-)
Bajsröv på boken som pyjamasherrn glatt tittar på! - - - >

Garderobsrensning... =D
Började så stort o skulle sortera ut barnkläder i går... helt utan att trollen hade den blekaste aning om vad jag sysslade med, sen kom Edvin, upptäckte baby-leksakstelefonen o glatt överraskad: "Vad är det häääär?" strax efter kom stumpan... Ännu mer glatt överraskad satte hon igång att slita o dra i allt hon såg... det skulle provas o testas! Hur hon nu kom i sina minimala gummistövlar från ifjol fattar jag inte... men, hon sprang glatt runt i dem halva dan!
Det slutade med att jag febrilt flockade ner, plagg efter plagg... o nu har jag efterskänt två bananlådor, en flyttkartong samt en stor sopsäck, smockfulla med babykläder! Först tänkte jag åka med dem till Röda Korset... men, sen kom jag ju på, det finns ju kanske nån som behöver sånt så småningom! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0