Känsla av musik...

Då o då spelas de på radion... alldeles nyss var det The Killers med "Human", de där låtarna som försätter mig i en speciell känsla! Jag får en sån ofantligt skön känsla i kroppen... Tillfredsställelse ~ Värme ~ Behag ~ Fysiskt trött... 
Även Beyonce - när hon sjunger "If I Were A boy" ger mig samma känsla!
Jag blundar, andas o bara mår så himla gott närhelst jag hör dem!
Tack vare spinningen! =D
När man kämpat järnet o får slappna av... till "The Killers" åhhh vilken underbar känsla!
Det är de två låtar som fastnat i mitt sinne, i min kropp!

Två låtar som jag om femton år när jag hör dem helt apropå på radion kommer att genast hamna i samma känsla, samma tid, samma plats - 2009 i sporthallen liggande på en madrass bredvid spinningcykeln! På samma sätt som jag idag, om jag hör Wham! med "Wake Me Up Before You Go-Go" handlöst hamnar i 1984 med en kassettbandspelare i en stuga i Övekalix! Eller Bryan Adams "Run to you" o jag hamnar handlöst i Skeppsta... med hästlukt i näsan!
Det är intressant med musik!

Även texter...
Här har jag gått omkring o trott att de sjunger "Are we human, or are we danser?" o så sjunger dom "denser" eller?

Och nu hamnade jag med två griniga troll på Youtube... vi hittade "Imse vimse spindel"!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Ja du ska veta att jag sitter på jobbet och trampar med fötterna/benen när jag hör viss musik på radion. Och är det en ny låt jag hör så försöker jag trampa till den med för att det ev kan bli en spinninglåt =) Miljöskadad eller vad?

Trevlig valborgs!

2009-04-30 @ 08:01:00
Postat av: Catherine

Haha!

Ja, jag kan verkligen föreställa mig! =D

Gör ju samma själv!

Ha en härlig valborg ni också!

Kanske vi syns vid majbrasan!

2009-04-30 @ 08:50:42
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0