Söndag... ledig!

Det var en intensiv vecka... det kan inte hjälpas!

Nu idag är jag äntligen helt ledig!
Min vän Bengan... hade det lite körigt... helst hade han väl behövt klyva sig i tre för att reda ut alla uppdrag han hade på lördag så servering mm på ett bröllop fick han lurat mig att ta hand om! Med motiveringen: "Alla 'ungflickor' ska på Lulekalaset, så det är bara ni gamla småbarnsmammor som är tillgängliga!" Hmmm... o sånt tar man!? ;-)
Så jag har kört i skytteltrafik mellan "festlokalen", bageriet o hemmet hela veckan! Men, det blev giftermål... de hade sagt "Ja!" till varandra och middan efteråt gick av stapeln som planerat! Jag o en annan tjej fixade käk o servade gästerna som käkade buffén som Bengan fixat tidigare på dan... det är riktigt kul att hoppa in i krogbranschen lite då o då!

Fast i lördags hade jag nog helst sluppit om jag ska vara ärlig... =S
Vi hade ju deporterat trollen till Kypas o skulle bara ha en härlig helg för oss själva, jag o pappan... sen var det varmt, olidligt varmt i köket!
Jag svettades på överläppen!! Tror det är första gången nånsin... =D
Och så konstaterar jag krasst... det är väl en tio, femton år sen man orkade jobba en hel vecka o så hoppa på såna här extragrejjer på helgerna! Åldern tar ut sin rätt! HAHAHA!
Och nästa bröllop tänker jag då inte servera på... nä då håller jag mig till att bara vara o svara! ;-)

Ja, just ja... det är ju några dar sen bloggen uppdaterats...
Har ju hunnit hända en hel del!
Vi fick ju övertalat kidnapparna från Kypas att kidnappa monsterbarnen...
Så på fredag tog vi oss en sån där
pizza/öl/vin/whisky/cigarr-kväll igen!
Det hade varit en helvetesdag på bageriet... precis allt som kunde strula gjorde det också! Hade en fikarast på morron, vid tvåtiden for jag fram o tillbaka till bengans backe! Det var mina raster den dan!
Så, kontrasten sen att sitta mitt ute på gården på utemöblerna... fantastiskt härligt väder... äta gott, smutta på ett glas vin o bara andas var otrolig! Vi gjorde upp en eld... lyssnade på spraket från den o surret från John Deere-traktorerna som jobbade på ängen!

Och utsikten från lekstugan...
Den missade Edvin!
Tror att han hade gillat att sitta i sin lekstuga o titta ut genom fönstret:

TVÅ John Deere-traktorer och en hjullastare - bärgar balar! Cooolt!

Och även vi satt o glodde som tok på traktorerna!
Först var det bara en JD-traktor som körde runt o gjorde balar... sen kom det en till JD-traktor o så den där gula hjullastaren (Kan det vara en Volvo?) o började lasta på balarna på en otroligt lång vagn! Jag tror det rymdes tolv balar - på understa lagret, de lastade två lager! Sen när man såg dem studsa runt på vår skrotväg så var jag lite orolig att hela lasset skulle vicka! Men, det gick bra! =D
Men jag flinade när jag sa till pappan: "Ja, man vet att man bor i norrland när fredagsnöjet är att sitta o imponerat glo på traktorer som jobbar - i flera timmar!!"
Nå, en härlig kväll var det i alla fall...

Martin o Kevin for hem på fredag... det blir alltid så tomt när "sommargästerna" far...
De har ju haft sin katt med sig... den har hela tiden varit inne men det spelade ingen roll! Armani har nog nosat reda på att det fanns en "inkräktare"! Han har varit ut längre o längre på bron.. inte riktigt vågat gå ner men idag så tog han språnget! Sen såg jag honom springa som en svart rem från stugan... så nu lär han ju vara på vift i några veckor! Puckokatt! Varför? Kan inte fatta varför han ska ut när han inte törs!!!
 
Näpp...
Nu ska jag sätta mig o kolla alla mail o annat datajox som jag inte hunnit med under veckan... Puh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0