och dagarna bara rullar på...

Iiiiihhhh!
Jag vill ha mer timmar på dygnet!

Det märks ordentligt... att jag jobbar! =D
För, mycket av sånt som jag borde göra hinner jag inte alls med... =S

Igår var jag bakis!
Vi satte igång att möblera om... så som mina funderingar varit ett bra tag tillbaka!
Det har känts som om det bara är barn... överallt i huset är det bara barn!
Vardagsrummet är ett lekrum... köket likaså! Och hallen... o hundrummet... o toan!
Vårt sovrum är ett barnrum med tv för trollen och stor säng för sagoläsning o så klart... en stor hög med varma, sovande människor... mamman o pappan längst ut mot kanterna o två troll huller om buller i mitten, sparkandes o fäktande!

Där har vi trängt ihop oss i ett sovrum... samtidigt har stora storebrors rum stått "oanvänt"!
Han sover ju sällan hemma... det enda som görs där är att riva ner grejjer o kläder (som jag städat upp o tvätttat) kring golven... spotta ut snuspåsar överallt o så dra upp kaffekoppar o annan disk för de timmar som spenderas framför datorn!!!
Men, nu är det ommöblerat! =D

Nu har vi ett eget sovrum!!!
Trollen har ett eget, stort, sovrum med gott om plats för sina hyllor med leksakslådor!!!
Ett rymligt bord där trätåget får plats... osv! Ordning o reda!
Vi har ett vardagsrum!!! Som inte är totalt överbelamrat med leksaker!!!
Och Pontus... ja, han kom ju hem på lördan... o hjälpte till!
Äntligen fick han rensat ur flera säckar med skrot o gamla kläder... som jag tjatat om i åratal!!!
Och hans sovplats blir bäddsoffan som vi stoppar tillbaka från stugan och in i "hundrummet" som nu döps om till Pontus rum! Hans kläder rymdes gott o väl i ett stort skåp... och... det känns underbart!

Minerna på trollen när det kom på lördagkväll efter att ha sovit i Kypas!
(Vilket gick bra! Första gången borta från mamma... rumpstumpan!)
Så när de trötta på lördagskvällskvisten kom inrullande så var det stora ögon som spärrades upp när det kom in i "Edvins rum"! Och ännu större ögon när det kom upp i "vårt sovrum"!!! Edith gick o plockade med allt möjligt o sa: "Städat!"
De är så nöjda så!

Och bakis... ja...
Från några vinglas kvällen innan... ja, och en öl o några klunkar whisky... så fick jag ordentligt ont i huvudet... mitt i allt så kände jag bara hur jag ville ha mat! Frukost! Och, det fick bli ett baconpaket på ett par mackor! Stekt i mycket smör! Bakismat??!! Eller...

Idag har vi varit en sväng till Svartbyn...
Pappan hjälpte till att lyfta ut en spis... förr i tiden gjordes det rejäla spisar!
Den var tung o otymplig (en stor gammal vedspis) o både pappan o Lasse ignorerade mina förslag om att använda "rep" som bärhjälp... Tankebubblorna som sprutade från dem sa: "Kan själv!"
Men, ut kom spisen... trots att den var tung!

Och så det mest spännande idag...
Vi fick besök!
Min "nya" syster Maria och hennes syster kom förbi!
Det var så kul... att träffa både dem och syster-systerns barn!
Både Edvin o Edith började genast leka med killarna... som var i ungefär samma ålder - den ena året äldre o andra året yngre... Supertrevliga människor!! Jättekul!


Herrn tänkte hänga med dem!


Och katten... hmmm...
Han är fortfarande på vift!!!
Börjar kännas mindre bra...
Fast positivt är ju att Urvas mår väldigt mycket bättre... otroligt!
Jag trodde inte att han skulle överleva natten till lördag!
Och nu ska jag försöka göra nån slags nytta... puh...

Kommentarer
Postat av: Farmor

Känns det spännande med eget rum??? för både små knottena och er

2009-07-06 @ 19:42:40
Postat av: Catherine

JA! Och så jädrans skönt att slippa ungar! ;-) För så har det kännts... Ungar överallt...

Nu är det bara så rara o goa barn som leker med sina leksaker i sitt rum - inte överallt! =D

Själv njuter jag av att ligga i sängen o kunna se på vännäsberget, rofyllt!

2009-07-07 @ 20:48:36
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0