Igenstockat!

Studs upp ur sängen... som vanligt alldeles för tidigt för att min dygnsrytm ska vara riktigt överens fast idag var jag riktigt pigg! Så, när Edith började slita i mig o mässa "Välling" så skuttade vi upp... strax efter kom pappan o Edvin! Och DET är nästan sensation!
Att jag o stumpan är upp före dem - det händer inte ofta!!

Elden sprakade i kaminen, pappan fixade välling o själv började jag med perkulatorn... omsorgsfullt måttade jag upp lika många kaffemått som antal koppar kaffe plus tre mått (allt rågat) på morron vill jag ha kaffe, riktigt ordentlig kaffe! Men... det som rann ur perkar-pipen var värre än pink! Så blaskigt att jag fick magknip bara av att se det rinna ner i koppen!!!
VAD??!!??
Hade jag haft i mer vatten än jag tänkt???

Nä! Det var "filtret" som stockat igen...
Det svaga flöde som rann genom det perforerade metallfiltret var nästan obefintligt!
Så då blev det ett svineri... hälla över kaffet i en sil, hälla om det "färdiga" en gång till o då började det anta en drickbar nyans!
Så... även om nu pappan tyckte att "Det smakade väl bra det här!" när jag gnällde så vet jag inte... jag tyckte att det var lite för "ohett" och, hade inte riktigt samma smak som "riktigt kaffe"! =( Och, morronkaffet som är så viktigt... Om inte annat för humöret...
Man ska inte behöva börja en morron med att slafsa med kaffe över hela bänken... nä, första koppen ska bara rinna som bomull ner i magen... utan mankemang!

Idag ska vi lasta hundar o ungar o skidor... blir en sväng åt Kypas mest troligt!
Hoppas vädret håller sig hyfsat!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Tjoho! Då får jag umgås med pludisarna idag också, och med er föräldrar dessutom =D Tur att vi inte bor grannar, för då skulle jag aldrig vara hemma utan hela tiden till byss ;)

2009-03-12 @ 08:28:00
Postat av: Catherine

Hehe... det hade inte gjort nåt alls! =D

Tvärtom! Men, gissa om du hade fått vara snigelrace-startare! ;-) o kolla Youtube!

2009-03-12 @ 09:46:44
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0