Sovmorron... haha! 05:35

Skrivet den 6 mars 2009 kl 07:05

Ungefär en timme senare är vi igång... kaffet kokar o det börjar mitt humör också göra när jag plötsligt MINNS den där sista händelsen igår, påmind av beviset som ligger på bordet!

Man borde inte behöva hålla på med ungar o hundar (i trotsåldrar) när man har ett PMS-monster inneboende!
Eller... både hundar o ungar borde instinktivt veta att viss tid i månaden då bara gör man inget galet!!!
Man är tyst, snäll o skötsam!

 

Men nä...

Ungarna är som vanligt, nå Edvin är ju "snäll" men väldigt pigg på att retas med stumpan... stumpan som skriker!!!

Varför i jösse namn vakna 05:35 kliva upp strax därefter för att vara TRÖTT o GNÄLLSKRIKA om allt... Kasta sig på golvet i protest! (Bara det att där stod en tripp-trapp matstol, tillverkad av väldigt stadigt trä som hon kastade sig rakt på!) 

 

Nå vad såg jag då på bordet?

 

Hundburen var igenknäppt hela dan igår, nåt troll stängde den o så fick den vara tills jag öppnade den på kvällskisten... släppte ut hundarna för kvällspink, först stövarn... o strax efter Ask.

När jag ska stänga grinden till hundarnas rum hör jag det där ljudet av NÅGOT som inte får tuggas av hund... just TUGGAS av hund inne i buren!

"Kloick klack... plonk" dånar det i hela rummet medan stövatänderna bearbetar sladden till KAMERAN!!! Digitalkameran!!!

Den jä**a sabotörjycken har tuggat sönder USB-sladden till kameran!!!

 

Och jag som senast igår tänkte snälla tankar om honom!! "Oj vad länge sen det är han gjort nå hyss - tuggat sönder nåt!" HAHAHA!!!

 

Och sladden, den satt som alltid fast i datorn... alltså har han kommit in från kvällspinket, rusat förbi datorn flockat sladden o kastat sig i hundburen med sitt byte o börjat tugga!!! Varför! *snyft*

 

Sen tänkte jag inga snälla tankar om honom!
Jag kan lova att ID-märka en valp med tatueringstång är en MILD o BARMHÄRTIG handling jämfört med de tortyrliknande tankar som började bubbla i min PMS-indränkta hjärna om vad man kan göra med stövartänder... UTAN bedövning!

 

Hur ska jag kunna leva utan kameran...
som jag använder flera gånger om dan?!?!

Nå, den gamla "reserv-olympusen" får ju duga, får väl hålla mig till utebilder för inne blir det grynigt o trist, suck... Men... det är ju inne allt händer! =(

 

Det här blir ingen bra dag!
Jag känner det...

Man borde inte ens behöva hålla på med sig själv när man tampas med ett PMS-monster!

 

Jag tror jag ska skicka iväg dem idag, hela högen, så vi (läs jag) slipper morra! Ju mindre barnen utsätts av ett morrande monster o ju mindre pms-monster uttätts för busiga barn (o hundar) desto bättre mår allihop!

 

 

Blogg-DM - RÖSTA HÄR... och gärna på mig! //Catherine

 

morr

Kommentarer
Postat av: Greta

Jag fick besök av två små troll men dom var så söta och rara frånsett att ditton vart alldeles rosa hela ansiktet händerna och tröjan. Jag bjöd dom på saft bulla potatispalt och lingonsylt,Ditton åt bara lite men herr Edvin han åt tom tllrik så då vart magen full av timmerbilar trailar skogstraktor traktorer skotrar och bilar. Så det var en nöjd Edvin, Farmor hämta vid halvsju tiden

2009-03-06 @ 22:37:30
Postat av: Catherine

Hehe!

Jag fick se "bildbevis" av Anders! En rosa stumpa, från topp till tå! Hon har haft skoj... bara inte Frida (?) blev ledsen av "hjälpen"!

Ha en härlig helg!!!

2009-03-07 @ 08:55:21
Postat av: Greta

Frida som älskar småbarn behöver få se lite sånt där,det enda var väl att hon tyckte att jag skulle torka upp det som kommit på golvet inte hon annars var det lugnt.Har förresten varit och hälsat på Edvin och han ville följa med men jag förklara att vi skulle iväg på kalas så då var det ok.

Kram

2009-03-07 @ 13:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0