Mors dag!

firade vi gemensamt på Vippa idag! =D
Mormor, trollen, pappan o jag! Gott var det!
Jag frollade i mig en hamburgertallrik... minns inte när jag senast ätit det!

Jajaja... SVENSKA morsdag är inte förrän om tre veckor... VI firade FINSKA morsdag!

Det slog mig att sist jag var på Vippa så gick betydligt mindre smidigt än idag!
Det var betydligt renare kring golven efter oss!!!
Och... toabesöket gick såååå smidigt sååå... Edvin bara hakade ner brallorna, pinkade o så var han klar! Det som var mest avancerat vid toabesöket var funderingarna kring varför det stod en kompressor där! Jag trodde ju det var dammsugaren av modell större industri han såg när han frågade: "Men, mamma... varför har dom en kompressor här?" sen såg jag ju... där stod ju en kompressor!
Så, jämfört med den här Vippa-svängen så gick allt mycket smidigt! ;-)

Eljest har vi passat på att vara ute... vädret har ju varit fint!
Så pass så tvätten...de fem maskinerna nästan har torkat, allihop!
En maskin har tvättats idag... o den torkade betydligt mycket snabbare än vad sockorna o en fleecejacka som hängt sen i onsdags!!! =S Märkligt!
Pappan snörde ju igång tvätt i onsdags... o hängde, det skulle ju bli bra väder "i morn" o nästa dag, o nästa dag... vilket aldrig kom! Började nästan tro att vi skulle bli tvungna att plocka in de där FEM maskinerna, centrifugera o torktumla!!! Men... det mesta torkade idag!

Få se om det där åskovädret kommer?
Det har ju hotats med åska... o om man kikar ut nu så ser det lite lurigt ut!


Det såg lurigt ut tidigare idag också!

Trollen har hållit igång ordentligt idag... Stumpan har inte sovit speciellt mycket, en stund i bilen efter Vippa... skulle tro att dom somnar rätt snabbt efter pappans saga, bara han nu läser rätt "rrring-rrring"!
Stumpan somnade helt utan sin napp igår! =D och, har sovit gott hela natten, utan napp!
Själv skulle jag behöva göra nytta... både i diskbaljan, med skurhinken o framför datorn!
Vilket ska man välja... disken går först...Suck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0