Solbränna

Märkligt...
Igår var vi ju o rallade till Kypas... Tar solen skarpare där?
Tar den mer när man sitter still? Ehhh...
Fast inte sjutton satt jag väl still i solen såååå länge?
Har varit betydligt längre ute idag, hela dan i solen!

Syns den???   - - ->
Sklöjran i vitt... som pryder mitt bröst...

Men... solen tog värre igår! =D
Haha... höll på skratta ihjäl mig när jag såg det där osolade stället... sen har jag bruna armar o vita händer! Arbetshandskarna! Hahaha!

Nog har väl solen tagit idag, jo då... jag har upptäckt att jag har rynkor! Rynkor som blivit vita!!! I ögonvrårna! Kråksparkar kallas de väl??

Konstaterade dessutom att jag har rynkigt skinn! Eller... en aning för stort skinn!
När jag knäppte kort på min trasiga arbetshandske syntes det tydligt o väl... att skinnet är slappt! Under hakan... är det löst! Det liksom randar sig när jag vrider huvudet!!! Herrejisses... o jag som fyller fyrtio... HUR ska detta gå? Ska jag ålderskrisa... måste jag köpa "antiwrinkle"-produkter? Eller... ska jag göra som vanligt... skita i sånt som jag inte kan påverka?
Hmmm... tål att funderas på! =D

Vi har ju varit ute, hela dan... tom lunchen käkade vi ute!
Nå, jag var ju tvungen att vara inomhus o laga den, men pasta carbonara går hela fort att sno ihop... Det är så otroligt skönt att kunna sitta ute i lugn o ro... njuta av sol o mat! Utan att behöva flaxa ihjäl sig föra för att dräpa mygg mm! Åhhh... det är bara att passa på att njuta, några dar till med tjugogradig värme så är det ett minne blott!

Trollen har varit rara idag... bara ett egentligt tjafs när Edvin drämde igen ytterdörrer rakt i skallen på stumpan "Jag ville leka ifred, själv!" svarade han mina morrande frågor om vad han sysslar med! Nu sover de raraste små trollen... En rejäl gröttallrik efter en kvällsdusch o båda stöp i säng som små stockar! ;-) Och jag ska göra det samma... fast, jag skippar duschen! Orkar bara inte... o så skulle jag vlija ha rena sängkläder... så, det får klara sig till i morn! Gäääääsp!

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Äh det är väl lika bra att köra med botox på en gång va?;)hehe

2009-05-18 @ 11:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0