Sovmorron! =D

Fast... först vaknade vi innan pappans väckare ringt!
Stumpan, o det var en grinig stumpa, kom traskandes över från sin säng men var missnöjd med allt - hon rallade ner en sväng o så kom hon upp igen, o ringer pappans väckare! Klockan har alltså slagit fyra på morron! =S

Stumpan hängde med ner en sväng... hon var törstig, drack vatten o kom upp o la sig!
Sen har vi vaknat kvart i nio!!!
Jisses så skönt att sova! =D

Pappan har ju dragit iväg till älgskogen . det har regnat hela natten, massor av plusgrader o nu blåser det ordentligt! Det är väl inte bästa jaktförutsättningarna skulle jag tro!

Inget HD-resultat på hunddata ännu... men, jag var ju tvungen att maila o efterlysa det o igår hade jag ett mail från "@vetmail" o där stod det att Senna har B på höfterna!!!
Nå, det är ju inte A men... det är ju inte C heller...
Fast - det är väl lite lustigt ändå...
Jag har lite grann snokat på kullsyskon till föräldradjuren mfl. o genomgående överallt är det bara A:n o UA!?

Jag tror nog att vi testar att röntga om honom... till våren nångång kanske o denna gång kanske man testar nåt annat ställe än Gammelstad...

Igår var det en intensiv dag!
Först var jag bageriare mellan 8 o 12, sen hamnade jag i "restaurangbranschen" mellan 12 o 17 för att kl 17.30 leda spinningpasset för det enorma deltagarantalet två stycken! ;-)
Men, den energi som förbrukades o så hårt det kämpades räckte för en full grupp!
Vi körde järnet!!! Anna, Lasse o jag!
Jag som sprungit o serverat i fem timmar kände av det i mina vader - de var möra!
Men efteråt kändes det helt galet skönt!
Jag hade nulat igång bastun o satt där o mojsade en stund... skönt!

Nu hoppas jag att de skjuter allt som är tillåtet på älgfronten den här helgen...
För, det börjar vara dags att få igång fredagsspinningen! ;-)
Igår var det återigen älgköttshantering som kom ivägen...

Häpp! En hel, lång härligt solig lördag ligger framför oss - Edvin stannade i Kypas igår så det är bara jag o Stumpan som får härja idag! =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är också skogsänka idag, men börjar bli van vid det, Lasse är ju även borta under veckorna och arbetar... Hoppas att hans jaktlag skjuter fullt idag så att han hinner vara hemma också någon helg, jag klarar ju inte direkt av alla sysslor här hemma :P Speciellt med bastun som nu står och väntar på att bli färdig... Dessutom har visst deras gästjägare skjutit en 14-taggare och en kalv. och eftersom de inte ska ha något kött så blir det för jaktlaget på 5 personer att dela på detta, så vi får ju ingen köttbrist direkt :P

2009-09-26 @ 11:09:52
Postat av: Catherine

Ja, jakten är ju bra... man får ju frysboxen fylld, men... den tar ju mycket tid i anspråk! =S



Vilket gott bröd!!!

Jag var ju tvungen att smaka i bilen - smaskigt efter spinningen! Det blev ett vinglas hemma också... jag hade ju både Anders o Stumpan hemma! Bara Edvin som stannat i Kypas!

2009-09-26 @ 11:28:16
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag ska maila över receptet sen åt dig :)

2009-09-26 @ 12:06:16
Postat av: Farmor

Jag vill också ha receptet,är det nå me chokolade eller... (Jag har lärt mig av Edvin att det heter chokolade)

2009-09-26 @ 12:33:49
Postat av: Catherine

Foccacia var det! =D

2009-09-26 @ 12:41:33
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Farmor

Det lät ut nyttigt =(

2009-09-26 @ 16:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0