Juletider

Igår vaknade vi i en enda hög isängen... ok, pappan ligger rätt ensam på sin sida av sängen, däremot så känner jag mig alltsom oftast rejält invaderad av småmonstrena, ett plockepinn av småbarn o jag! Edvin tvärsöver sängen, Edith snett ner från honom så jag ligger med halva röven utanför sängen o balanserar spänt för att inte trilla ner! Konstigt om man är lite trött o gör halvgalna saker... för, någon kvalitativ sömn är det ju inte fråga om!
Idag har storebror Pontus varit barnvakt! Till både Edith o Edvin!!!! Ja, jo, Edith somnade som en stock så jag räknade med att hon sover hela tiden det tar för mig att åka in till Bränna o handla lite... o mycket riktigt, hon hade just vaknat till... men, somnat om så Pontus hade tom hunnit dammsuga en sväng!  =)))
Anna o Lasse skulle komma o vi skulle käka palt... *mmmm* gott som attan, men också en Ditto-olämplig maträtt... blir spännande o  se vad det blir av natten!
Edvin slocknade en sväng på soffan, så nu fick Anna o Lasse se hans griniga humör när han vaknar, o han var väldigt lite grinig mot vad han kan vara!  Men, med en palt i kistan o ett par glas mjölk o saft så var han sitt vanliga härliga jag igen...
Tror jag måste  ta ner kameran, den har legat här uppe vid datorn o då blir det inga kort knäppta!
Känns som det är läääänge sen jag knäppt nå kort!
Två dar till julafton!!!
Hur jag längtar!!! Det är mycket länge sen jag sett fram mot en julafton så mycket som i år!
För, det ska bli sååååå himla kul o få se Edvin öppna sina julklappar!  =)
Näpp... nu ska jag ner o diska lite grann... o kanske göra lite Fudge som jag hittade recept på igår...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0