Klibbiga bebisfötter!

och... klibbiga bebishänder som drar o sliter i hår, mun, kinder o allt annat som dom små, riktigt hårdhänta, fingrarna når!
Fötter som går som trumpinnar... trampar så mamman får blåmärken o sängkläderna knölas i hop till en enda hög i mitten av sängen... (Jag kan inte begripa hur små bebisfötter o händer kan bli så kladdiga o klibbiga o kallsvettiga!) ååååhhh vad det är mysigt att sova med bebisar!
Nå, jag får väl skylla mig själv... för, dom där lussekatterna.... *mmmm* GOTT *mmmm*
Och, jag vet ju av tidigare erfarenheter (Edvin) att nybakta bullar (o annat bröd) är värsta prutt o magknipsframbringarna som finns!
Så, lilla fröken Edith har hållig igång ordentligt i natt... vet inte riktigt när hon stupade... jag har då lyssnat på "vaken i P3 & P4" till efter fyra med små avbrott för krampaktigt sömn mellan varven! Så, stackars tösen för att elaka mamman inte kan hålla fingrarna från sånt man får ont i magen av!! Hmmm, vilken sjuk konstruktion egentligen, tutt-slurkar! Naturen som är så finurlig att man kan tillverka och föda ett litet barn, fix färdig som människa, så när man ska förse lilla bebisen med mat så går all jäkelskap man stoppar i sig över i bröstmjölken!!! Och, när är man inte som mest sugen på sånt??? Jo, när man inte FÅR äta det!!! Choklad, kaffe, sallad, lök, nybakta bullar, fibrerrikt bröd o grönsaker, palt, köttbullar mm mm mm.. och, så klart att den lilla bebismagen reagerar! suck... Det borde finnas ett inbyggt filter som tar bort allt onödigt, farligt o obehagligt! Va fasen... kroppen kan tillverka mjölk som en människa lever enbart på i över sex månader, ett filter hade väl inte varit allt för svårt att uppgradera systemet med!
Farfars hjälpreda!
Idag har vi varit o hälsat på farmor o farfar i Kypas! Farfar höll på o fixade o repade kupévärmare och fick en mycket intresserad hjälpreda som med mejseln i högsta högg var behjälplig med ALLT han kunde komma åt... tror nog farfar svettades lite mellan varven o när sista skruven var i skruvad utan större missöden kom den nog en o annan suck av lättnad!
Farmor hade plockat fram stora paltgrytan, och är det nåt Edvin gillar i matväg så är det palt! Han slukar lätt två paltar... det skulle väl vara grisfötter som är mer populärt i såna fall... Stora storebror Pontus ligger i lä när det gäller paltätning! Grisfötter skulle han aldrig ens fundera på att stoppa i munnen! ;-)
Grisfötter ska vi faktiskt äta i morgon! Jag har faktiskt lärt mig att tycka om det... smakar som fläsklägg men är lite kladdigare, fetare, sladdrigare, slivrigare o ibland sväljer man nån bit som det sitter borst kvar på... så, det kittlar lite mer i halsen än när man äter fläsklägg! Men, blötan från spadet blir underbart gott!
Det blir första gången jag själv ska koka nasse-tassar... så hoppas jag får till det!
Så, nu ser jag fram emot en lång natt med ostörd sömn helt för mig själv!!! HAHAHAHA!!!! Jag är sååå rolig!!! =D

Kommentarer
Postat av: Marris

..uhu, jag har sagt det förr och säger det igen - hur imponerad är inte jag över att du orkar med små "monster" :-) I know I woluldn't ;-)
/ Marris

2007-12-03 @ 11:36:23
Postat av: Anna

Hoppas att grisfötterna blev bra :) Det är bra att pappa har fått "hjälp" med att laga saker, det kan behövas :)

Själv ska jag prova på att grava lax för första gången... jag hoppas den blir bra för lärarna och de andra studenterna i min klass ska sen provsmaka den! HJÄLP!

Ge de små trollen en kram från deras faster nere i Umeå ;)

2007-12-03 @ 18:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0