Lugn o ro...

En dag i lugnets tecken... helt fantastiskt!
Dom små monstren har varit änglar idag...
Mycket kan bero på att Edvin har ätit lunch ordentligt och sen sovit en lång stund mitt på dan!
Han har ju blivit så stor att han inte ska sova middag i sängen... så i regel somnar han totalt utmattad i soffan, några minuter innan middan är klar så när han vaknar är han på ett sjuhelsickes humör! Som igår... han sov ingenting på dan, åt lite halvtaskigt till lunch o slocknade i soffan, högst tre minuter innan maten var klar! Så, jag försökte ruska liv i honom, han halvlåg, mer sovande än vaken, i soffan o jag kände mig som en fransk gåsuppfödare när jag petade i honom några matslevar! Puh, tänkte jag, några tuggor blev det då är han iaf inte vrålhungrig när han vaknar... så en o en halv timme senare vaknar han, och är på uruselt humör!!! Det finns ingen som kan vara på så dåligt humör när man vaknar som Edvin! Jag hade gjort lite knäck medan han sov, o dom fick han syn på och fick smaka (kan göra susen att få i sig så blodsockret hamnar på lite bättre nivåer i den lilla buspojkskroppen) o resten av kvällen var det full rulle... vid 22-tiden studsade han i sängen tills han till sist stöp! Det är MYCKET energi i knäck!!!  =)
Så, dessa lugna dagar är underbara! När allt går i lugn takt, välling, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål o middag äts upp o så en tupplur mitt på dan... Åhhh.. vilken liten ängel man är! Nå, det är han ju alltid, men ibland maskerar han ängeln så väl i det trotsiga busfröet!
Kul att du hittade hit, Jeanette!!!  =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0