puh

Ibland är det mycket... känns som om jag sagt o tänkt det förut... men, vissa dagar hinner man ingenting! Idag har man bara "grejat på" o ändå inte hunnit med nånting! Har försökt hela dan (o igår, fast då for strömmen o saboterade mina planer) sätta mig framför datorn för att kolla in braskaminer!!! Det är kallt... jag o Edith fryser...
Edvin o Anders skulle nog kunna bo i en lappkåta norr om junosuando utan att frysa... men, inte jag o Ditto!
Sen har man ju försökt kolla in lite julklappsgrejer... Varför är det så svårt att hitta på roliga julklappar???
Edvin o framför allt Edith är det hur lätt som helst att hitta till... o Pontus... XXXX XXX XXX XXX XXXXX X XX XXX (XXXXX XXXXXX) (var tvungen att censurera... kom på att han är ju läskunnig... det är ju inte dom två andra!) Resten av klapparna får man fundera ut nå klurigt o kul!
Igår var vi till öppis en sväng i 21gradig kyla! Vi var helt solo där... Inte för att Edvin klagade, han lekte på med samtliga bilar o mitt i allt blev han trött o sa brrrm brrrm! Så han blev less o ville fara, en sväng o handla o så hem... också en dag där jag inte hann nånting annat än att fixa käk o diska undan!
Idag har det varit full rulle med födelsedagsbestyr... Pontus plockade med sig morfar hit!!! Han är, trots att dom knappt träffar honom, mycket populär hos småmonstrena! Edvin "motorsågade" honom o jag hör en deperat röst: "Jag ger mig! Jag ger mig!!!" Pontus o Camilla fick sig en omgång med motorsågen dom också! Tänk, den var han livrädd för när han fick den... var tvungen att plocka ur batterierna för att han skulle våga hålla iden!!!
Tandvärk har jag också... varför alltid till jul????? Säg inte knäcken... ja, jag älskar knäck... men iår fick jag tandvärk INNAN första knäckomgången var uppäten!!! Och, så illa som det känns nu blir det ingen mer knäck...
Hur ska man hitta en tandläkare som duger till något... för, nu är det färdigsponsrat hos folktandvården här i kommun för min del... har lessnat på punga ut med tusenlapp efter tusenlapp o bara få ondare o ondare i tänderna! NÅN SOM KAN REKOMMENDERA EN BRA TANDLÄKARE???? =)
Är jag gnällig idag... känner mig lite grinig o putt när jag skriver... hehe.. Barnen är för snälla när man måste gnälla om tandläkare på bloggen!! Hahaha...
Nä, Edith var grinig i natt... Anders o Edvin bakade pepparkakor igår, nåja... Edvin knölade ihop lite deg o åt några tuggor så pep han iväg till tv:n... Anders fick troget forsätta bakandet... när Edvin fick smaka en nygräddad pepparkaka (den blev serverad i soffan!) kom han springandes till köket utbristande: AHHAAAA!!! (var det var sånt här det blev av den där bruna geggamojjan!!!) Och, den där elaka mamman kunde ju inte låta bli att provsmaka pepparkaksdeg!!! Så, därför blev det en dryg timme med nästan otröstlig gråt... ajajaj... ont i magen!
Hepp...
Det är ju LUCIA... Hör ska ni få se jordens sötaste lucia!! Och, tomtenissar... image21
image23
image22

Kommentarer
Postat av: Farmor

Imorgon fredag så kommer han som är en meter att bli kidnappad!
Jag kommer och hämtar honom på eftermiddagen
Kram från farmor

2007-12-13 @ 22:55:29
Postat av: Faster Emma

ojoj, jag vill ocksa ha pepparkakor!!! sa gott:) vilken sot lucia och tomtenisse du har, jag kanske kommer och kidnappar dom till Australien:)hehe
Puss & kram

2007-12-14 @ 05:27:48
Postat av: Catherine

HAHAHA!!!
Jag säger bara KARANTÄN!
Införselsrestriktioner!!!
Dom släpper ju inte in vad som helst i autstralien!! =) =) =)
Tror att monster står högst på varningslistan i tullen!

2007-12-14 @ 08:27:49
Postat av: Anna o Lasse

Grattis i efterskott ;)

Nu när du förhoppningsvis överlevt din födelsedag passar vi på att gratta dig!!!

Hoppas de små trollen kom ihåg att baka en tårta åt dig, om inte annat att hjälpa till att äta upp den!

Kram

PS. Ska snart fara och äta julbord på Western Farm i Boden... Det blir det första för iår...

2007-12-14 @ 11:32:45
Postat av: Greta

Oh va bra att en meter kommer till kypas då får man ju träffa han. Skulle tro att Frida blir glad, men hon är inte hemma för tillfället hon är på dubbelt 9 årskalas i bränna Kram

2007-12-14 @ 18:16:05
Postat av: Faster Emma

Hej igen! Ja det forstas.. men det kanske gar att smuggla in monstrena:) Fick ju forresten post i fredags! Innehallet, en tomtenisse och tomtenissa!! Jag kan ju saga att jag blev glad!

2007-12-15 @ 00:59:24
Postat av: Jeanette

Hej!
Grattis i efterskott!!! Hoppas du hade en trevlig födelsedag!

Jag vet btw av en bra tandläkare, som dessutom är billigare än på Tallvik!;) Bengt, du vet han som har stugan i Ruona...han har eget i Kalix och det är många som kör ända från Ökx för att gå till honom... Kanske värt att kolla upp!:)

2007-12-17 @ 10:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0