Rosa lucia...

Idag har jag hållit på med luciabestyr medans grisfötterna har kokat (inte snabbmat direkt, tar väl en tre, fyra timmar o koka!) Strykt o fixat... bla en strut till Edvin, för han ska få vara lite stjärngosse! HAHAHA!!!
När, om o ifall man får på honom utstyrseln! Edith är så lätt att ha o göra med, hon bara ler o finner sig i vad som helst... spelar ingen roll vad man tar på henne o visst, hon blinkar lite när blixten bränner av, men resten av tiden bara ler hon... Edvin, han kastar sig kring golvet o vrålar! Ska prova igen i morgon, med mycket mutor... ;-)
Nå, lucialinnena åkte en sväng i tvätten igår, tillsammans med lite annat vitt... trodde jag... men det visade sig att dom vita gardinerna (visserligen med lite tryck på) färgade av sig!!! FÖRLÅT GRETA!!! Så, allt blev lätt rosa...
Ok.. dom två virkade gardinerna (många slitsamma timmar) ser mest naturfärgade ut, i alla fall i det dunkla ljuset i tvättstugan... men, linnena blev rosa! Tack o lov för klorin!!! Nu är dom vita igen... Och, passade riktigt bra!
Grabbarna har haft full dag med snöskottning... tänk att nåt sånt tråkigt kan bli så kul bara för att man har något motordrivet att sitta på! Fyrhjulingsrace så snön sprutade!!! Pojkar o leksaker, så sant!!!
Nå, det satte fart på aptiten i alla fall... så, grisfötterna åkte fram på bordet!
Det är faktiskt gott! Jag lovar!! Om man gillar fläsklägg så gillar man fossingar också! Ok.. att det man äter på tassarna är det man tar bort från lägget... (se tidigare inlägg) men, men... och man blir så mätt! Palt-koma är inget jämfört med grisfots-koma... Edvin stöp i soffan zzZzZZZzzZZZZzz
Kolla in Edvins middag:
http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=14241
Edvin smaskar tassar!
Så, Anna... Dom blev goda!! Hoppas att din lax blev bra... =D Är övertygad om att den blir smaskig!
Och, Marris... när syrran min var upp på semester med familjen för några år sen... Adam var tre och David fyllde ett år... då suckade jag o undrade stilla i mitt sinne, HUR i helskotta orkar o klarar hon av detta??? JAG skulla AAAAALDRIG orka med småbarn igen.... HEHEHE!! Här sitter man, med två små monster!!! Och, man orkar! ;-)
Kram o natti natt!
ps... Monsterflickan sov så sött hela natten, nån matslurk tog hon sig, men sov utan att sparkas alls! =D

Kommentarer
Postat av: Farmor

Det är ett nöje att starta datorn varje morgon och se vad småknottarna har haft för sig. Jag blir sugen på nassetassar jag också, men vi får väl koka en omgång före jul!! och då förstås blir ju Edvin inbjuden... samt resten av familjen
kram!

2007-12-04 @ 07:07:20
Postat av: Greta

Ingen fara med linnena det är lugnt om dom så hade blivit gredemelonprickiga hade det inte gjort nå.
Jag tycker det är så kul med din blogg jag önskar att jag vore lika modig och så är det så perfekt nu får vi se bilder på dom ofta kramar frå oss

2007-12-07 @ 19:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0