Sömniga...

Klockan är bara 17:39 o samtliga i detta hushåll har stora problem med att hålla upp ögonen! Fast, Edvin kör ju en annan variant än vad vi andra gör när vi blir trötta... Till skillnad från oss som ligger på sängen o febrilt försöker spärra upp ögonen så studsar han upp o ner... konstant igång! En sekund i stillhet så slocknar mannen...
Och varför är vi så trötta då???
Jo, Mamman skulle ju faktiskt passa en tid i Bränna i dag, skulle provtala som speaker för en utbildningsfilm kl 9.30 så helst hade jag behövt sova en lång skön natt för att vila både mig o stämbanden... Gårdagskvällen artade sig gott i början, båda monstren sov som stockar när pappan kom hem från jobbet. Givetvis vaknade dom... båda två! Så klart så blev det ju övertrötthet för Edvin så han har grejat o hållt på till kanske två - Edith fortsatte, med nån slumrande stund som avbrott, att härja på till kanske 4.30 på morron... SUCK... Vid sjusnåret har monsterpojken satt igång o morra o vara skitsur!!! Han fick gå ner o se tv o vi sov en stund till... eller rättare sagt försökte sova... det gick ju inte så jag gick ner o koka välling o kaffe! Sen var det bara o rusa iväg... Faster Lisa hade sovit i Lansån och hon skulle hänga med oss när vi skulle åka till Kypas. Pappan dumpades på ICA o vi fortsatte själva mot kalas!!! Pappas kusin Fanny fyller år i dag så vi var dit o fick ha lite kalas... Edvin var nog rätt mallig där han var ensam grabb bland ett helt gäng söta tjejer! Han tom lekte med barnvagnen deras!!! ;-) Hehe.. fast det gör han ju ofta, den har ju HJUL!!!
Men orken tog slut o han ville självmant åka... vi hann hälsa på farmor o farfar en snabb sväng så gav vi oss iväg (skulle hämta pappan som slutade jobba 15) och det tog väl ca 2 min och 43 sekunder så sov Edvin som en stock! Edith, hon somnade så fort vi startade bilen! Tack o lov så har inte jag lika lätt att somna i bilar!!! Snön vräkte ner, lapphandskar är det minsta man kan kalla det... o trafiken var tät! En lördagseftermiddag efter kypasvägen... hmmm... så, när vi hämtat upp pappan lagade vi oss hem, fick i oss lite parisare o nu har småmonstren o pappan lagt sig i sängen zappandes för att hitta nå bra o se på tv:n o jag är bara sekunder ifrån att göra dom sällskap! Puh!

image15
Tyvärr inte bästa bilden med mobilen... men, det syns ju att Edvin är på partaj! =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Hur gick det med provtalningen?
Edvin ser ut att trivas där mitt bland alla tjejer... eller är det kakorna han är efter :)

2007-12-08 @ 20:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0