Bantning???

Stumpan var ju på 10-månaders besiktningen igår...
Vikt: 10 040g
Längd: 74 cm
Alltså minus 35 g på vikten o plus 3 cm på längden!!! Inte sjutton syns det på hennes lår, eller märks på midjan i kläderna så jag börjar fundera på om vågen visade rätt!!!
Annars var allt bra... bortsett från att hon tyckte att den där förb..... gubb....n kunde sluta lysa henne i ögonen med en ficklampa!!! Det gör ju Edvin jämt o ständigt o lika sur blir jag åt honom också!!! Sen var det grin o tandagnissel i alla avseenden!!!
Nå väl... läkarbesöket gick ju fort så då fick vi jonka oss iväg o upptäcka att det minsann inte bara är tvåbenta patienser som vill in på vårdcentralen!!!
image193
Fröken Fasan.... kanske med ont i vingen!?

Dittolainen hade ju tillgång till nån docka medan vi väntade på vår tur i det otroligt bra o fina väntrummet för småbarn!!! (HAHAHAHA.... det där var synnerligen ironiskt!)
Speciellt så här i tö-tider när golvet är täckt av ett tjockt lager grus! Edvin skulle ha varit där med schaktmaskinen!!!
Nå... Ditton tyckte att dockan kunde ligga o skrota kvar o lekte vidare med tåget!
image194
Tuff tuff...

Jag måste ju berätta färdigt om gårdagen...
Och, mina traderafynd!!!
Jag lyckas ofta hitta allt möjligt på "sista chansen" när det är typ två o en halv minut kvar o jag klickar iväg ett bud på dom roliga sakerna jag hittar... härom dan kom det en stor röd traktor eller schaktmaskin som var defekt... radiostyrd utan kontroll men den skulle gå att köra manuellt...


Jo då... den röda traktorn var imponerande... speciellt när Edvin somnade så pappan själv fick kolla läget! Skruv, skruv o skruv o så lite fila, fila, fila.... Hmmm... Batterier??? Ett gäng o så vips så kunde man trycka på knappar o både starta o köra upp o ner skopan!!!
Sen kom det ett litet paket igår... också ett sista chansen-fynd... hade egentligen inte sett vad det var i paketet mer än en pytteliten plåttraktor o nå monstertrucks-aktigt... o Edvin sliter upp paket med eld o lågor o pappan studerar: "Hmmm... haha... Aha... Vad är det där för nå... måste kolla.. o ladda med en tändsticka... O så POFF!!!! sköts den iväg med en jäkla fart o Edvin var störtimponerad!!!
Då är det bara att hoppas på turen att Edith inte råkar ha ett öga just exakt där var Edvin skjuter iväg tändstickorna!!!
Men... kul hade dom... BÅDE far o son!!!

Idag har vi varit till Kalix o logopeden!
Det gick bra... Edvin behöver ju hjälp o nu fick man lite nya synviklar sen ska dom skicka material som vi kan använda för att hjälpa honom i utvecklingen... det är ju perfekt att Edith börjar vara i samma stadie som brorsan för då kan man ju involvera henne i lek/lärandet... vilket det kommer att bli! Hittills har Edvin tyckt det varit lika kul som syrran att svara på frågan "Var är lampan?" "DÄÄÄÄÄR!" Så, då blir det ju han som tränar fast han tror att det är Edith som ska lära sig o han hjälper till med det!! Finurligt! =)

Lite komiskt var det ändå när vi sitter där hos logopeden, hon plockar fram "hemliga påsen" o ber honom plocka fram nåt (utan att titta). Edvin sliter tag i påsen, kikar ner o plockar upp ett flygplan, en lastbil o en racerbil som ser mer ut som en traktor... Logopeden pratar, frågar o ber honom härma o berätta... sen tycker hon att han ska ta upp ett djur... "NÄ... Blä!" så då tar hon upp lite djur... en ko, en häst, en höna o så två grisar.... Hon frågar vad det där är o pekar på kon "PANG!" o så plockar han fram lastbilen o ska lasta kon där!! Ehhh... mumlade lite lätt generad om att det är älgjägare i familjen! Tur att hon inte frågade nåt om grisarna o han började slicka sig runt munnen o säga: "Mmmmmm - Griii!" (Edvin har älskat kokta grisfötter från den dan han fick smaka!) Han är härlig, det hjälps inte! Sen ville hon att han skulle härma några clownbilder (munrörelser o sånt) men, där blev det stopp! Han är ju rädd för halloweenmasken som ser ut som en gammal skröplig gubbe med grått risigt hår... o jag tror han tyckte att den tecknade clownen på bilder var lik för han tyckte den var obehaglig... logopeden försökte att han skulle härma henne då... men, nä...inte!
Så han gick ut till pappan! Sen jonkade vi iväg, till belöningen som bestod av ett besök hos Kalix Maskiner... Fyrhjulingsinspektion!!! Fast, redan när vi klev ut från sjukhuset o det stod en stor, gul Volvotraktor parkerad utanför dörren som vi kunde inspektera närgående (upptäckte att såna traktorer har gigantiskt stor avgasrör!!!!!) sen for den o skrapade upp lite sand från vägen alldeles bredvid oss så Edvin fick se på med stora ögon!!
Nu har dom, grabbarna, dragit iväg till skogen o Lasse... Så dom lär nog vara saliga innan kvällen är slut!

På hemvägen stannade vi i Töre, Poff Tech...
Jag har ju varit, för engångs skull, förutseende nog o lämnat in bössan i goooood tid före jakten!!!
Den har ju varit ute på otillåtna "äventyr", sen undanstoppad (så att mamman inte skulle märka nåt) o gömd i vapenskåpet UTAN att bli avtorkad eller rengjord för några år sen... Men... den där mamman upptäckte det ju... när den skulle användas o var helt igengorkad av lite rost o annant klegg som gjorde att hela bössan kärvade!!! Men... nu skiner den ikapp med vårsolen!! Fast, det tog ju sin tid... när jag lämnade in den bad jag dom sätta fast ett nytt korn, eftersom det som suttit där försvunnit... för andra gången... men, det hade han tydligen glömt för det fanns då inget där... så, då börjar han fixa o dona med det... jag försökte lite lätt att jag har vägarna förbi om tre - fyra veckor, kan komma in då... Nänä... det går såååå fort!!! Ha... han fick fila o greja innan det satt där det skulle o innan dess fick jag ju provsikta... o kände mig som en annan jöns som inte hållit i en bössa dom senaste tre åren så, jag var ju ringrostigare än vad bössan nånsin varit!!! Svingen var obefintlig... inget kändes ut att passa o jag undrade om det faktiskt var MIN bössa... har ju ändå jagat en del med den... provat ut den på Larsons järn o DÅ satt den som ett smäck... Men... Efter en halvtimme... en lång lektion i lerduveskytte o vapenhanteringen, en halvmeter eltejp o en kartongbit så var han nöjd.... o jag svettig som fasen o Anders på bristningsgränsen med en trött, hungrig o grinig Ditto i bilen som till o med Edvin sa åt att vara TYST!!!
Men... nu jäklar... lever pippisarna farligt i höst när jag o Ask är trimmade till toppen!!!
Ska väl bara byta ut den där kartongen mot liggunderlag... står nog bättre mot regn o fukt!!! För, det kändes lite bättre med kartonbiten än utan... =)

Jag har ju blivit "farmor" igen!!!!
Igår nedkom Pippi med två kattungar... tyvärr inga bilder än... och, det var väl lite dramatiskt med akut kejsarsnitt o en kattmamma som mest fräser åt sina ungar så matten får mata dom varannan timme... Då är man glad att man är hankattsägare! ;-) Men, det ska bli spännande o få se dom!! Sen fortsätter jag att hålla tummarna så att det går bra för dom små... det är ju rätt känsligt första veckorna....
.

Kommentarer
Postat av: Anna

Han är då för go, jag höll på att skratta ihjäl mig när jag läste om Edvins eskapader hos logopeden. Tårarna började till och med att rinna... jag kan se logopeden sitta halvt skräckslagen över Edvins kommentarer om kon och hur den ska tas om hand :) Han blir nog en älgjägare han med :)

Ha det bra i värmen :) Just nu har vi +10 grader i skuggan, och klockan är 17,50!!!

2008-04-17 @ 17:49:44
Postat av: Anna

Hmmm, föresten... Är Pippi den blyga katten eller den som man faktiskt fick se hemma hos er? Hur gick det för den andra katten, fick den några kattungar???

2008-04-17 @ 21:11:57
Postat av: Catherine

Pippi är den blyga, skuggan som inte syntes... tydligen såg Armani henne... måste ha varit nåt liknande våldtäkt!!! Och... den andra damen... Coco, har nog inte några ungar på gång! :-S Märkligt!!

2008-04-17 @ 22:07:37
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0