Första April!

Äntligen är blogg-sidan igång!!! =)
Har bara klistrat in mina tidigare kråkfötter över det som hänt dom senaste dagarna...
ska kolla o rätta stavfel o lägga in bilder strax!

Edvin fick tag på kameran häromdan...
Han skrattade gott varje gång han knäppte ett kort på Edith o sa: "Ditto!!!"
Och.. för att bara vara två o ett halvt år så tycker jag att han lyckades på en del bra bilder!
image154

Och så en 35 stycken bilder liknande denna:
image155
DÄCK!!!
.
.
.
TACK ANNA!!!
Jag hittade ju precis vad jag ville ha... flera stycken till o med!!!
Då var det bara att få ihop det i praktiken också!! =)

Jag kan bara konstatera att det börjar vara slutskidrat för den här säsongen...
Vi var en sväng idag, jag o Ask... o skoterspåren bar inte speciellt bra... sen var det kvicksandssnö!
Åkte man igenom med stav, arm, ben eller röv så satt aktuell del fast, rejält fast, i snön! Och... där vi inte åkte på djupsnö/skoterspår så hade plogbilar varit framme... o där var det blixtsåphalt! Och så ett gäng sandkorn, stenar, grenar o annat!!! Jag ramlade mer idag än på alla andra svängar jag varit tidigare sammanlagt!!!
Så, summan av kardemumman... Det är vår!!!
image156
Kolla in tö-droppen!

Sen har tom mamman åkt snowracer/BOB!!! Hunden flydde i vild panik!!! =) Hehe...
Fast, det var kul! Och... jag önskar att backen varit lite högre... o den där skoterboben... som grabbarna fantsierar om... jag hade inte tackat nej till ett åk med den!!

Sen upptäckte jag nåt annat kul.... mina skidor hade fått agera gnagben vid nåt tillfälle!!!

Haha... såg så komiskt ut! Ask hade tydligen dragit iväg med skidan o tagit sig en gnagsväng med den... pappan hade sett honom!
Middan var omtyckt idag... HAJ!!!
Edvin fick hjälpa pappan o halstra saltströmming o han åt sen nästan tre stycken!!!
Säkert jätteonyttigt för små barn... men, det hjälps inte... Edvin gillar haj, i alla former!!!
Lax, fiskpinnar, saltströmming, SURströmming, löja... ja, allt!!! =) Och.. det är ju kanonbra!
image158

Tom Ditton har varit ut idag!!!
En låååång stund!!!
Det är så härligt med den här årstiden... soligt, varmt o snö!
Synd bara att det snart är alldeles slut med det...
.
.
.
Första april!!!
Ja, jag gjorde ju ett seriöst försök till att luras... Kom på en sån klurig grej men när jag sitter o sms:ar det tilltänkta lurendrejerioffret dyker han upp.... inrullandes på gården med sin volvo...
Nå, han pös iväg medans jag var ute o halkade runt på skidorna... så, då skickade jag iväg sms:et:
"Det kom ett brev från Volvo, dom har upptäckt ett fabrikationsfel på styvkulingen i motorn på 850 - 93:orna! Du måste köpa en ny på OK idag!!!" Ringde ikväll o kollade om han fått tag på nån styvkuling... haha... Han hade inte gått på det... först hade han trott det var seriöst... men, sen... styvkuling... hmmm... har aldrig hört talas om.... =D
Men, det hade kunnat bli ett bra lur!!! Hade velat se honom stå där på OK o försöka förklara vad han ville ha!!
Nu får man klura på nåt till nästa år... fast, det tänker jag varje år o glömmer bort det tills det är morgonen den första april igen!

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Tusan vilken bra fotograf Edvin är! Jag skulle haft med honom till Australien så hade man fått sig lite ordentliga bilder:)

2008-04-02 @ 12:51:04
Postat av: Anna

Hittade ett så roligt musikquiz ikväll... men några av låtarna driver mig till vansinne... jag kommer inte på vilka serier det är!!! Speciellt nr 13 och 49 som jag känner igen, men inte kan placera!!!

http://web.telia.com/~u49008869/Musikquiz5/musikquiz5.htm

2008-04-02 @ 19:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0