Morrongeggamojja...

Stackars stumpan... så hon ser ut!
Fast, inatt har hon sovit rätt bra... igår var hon ju vaken nästan hela dan, och när jag låg o försökte se "Mannen som talar med hundar" (20:00 - 21:30) så härjade hon hela tiden... så, nångång därefter har hon somnat! Och... vaknat go o glad på morron!
image211
Kolla dreggelsträngen!!! =D

Nu ligger stumpan o sover efter en stadig lunch... äntligen fick hon sig riktigt potatis!!! Barnmatsburkar är ju som bekant bara blä så idag kokade jag potatis o gjorde en laxsås/gryta till o hon åt som en häst, Edvin.... kom o kikade o konstaterade att det var BLÄ! Trots att det var haj!!! Men, jag hade blandat i en påse "fredagsräkor" (riktigt smaskiga, från ABBA) det var väl dom som orsakade BLÄet! Det kan ju också ha att göra med smasket efter frukosten... pappan hade med sig Ekströms Chokladpudding o smultronkex!!! Och... dom där små byttorna med färdig chokladpudding är synnerligen populära! Och... vem minns inte själv hur lycklig man blev om man fick nåt sånt gott när man var liten!

Pappan o Edvin tog sig en skördar-jakt...
Han ringde nyss... Dom har hittat den!!!! =))))
Så, jag har nog en salig liten herre senare idag som får sig en nybakad bulla o ett glas oboy!!!
För, nu ska jag gå o baka ut bulldegen jag har på jäsning...
.
.
.
18:50
Lite läckert är det nog...
Jag tror jag ska kidnappa Anna o så far vi o våldgästar Lasse!
Skam att inte Anna har fått hänga med i trädfällarvärlden ;-)

Inte undra på att Edvin tycker det är coolt!

image212
Här larvas det... STOOOORA maskiner!

image213
Det är INTE Edvin som kör...
även om det ser ut så o han säkert önskade att det var så!
=)

Härlig dag idag...
Edvin o pappan har varit ute hur mycket som helst.. o jag har varit inne o pysslat, Ditton sov en lång stund så jag hann baka färdigt bullarna... dom blev hela smaskiga!!!
Jag satte mörkt muscovadosocker i stället för kanel i fyllningen o så rev jag ner mandelmass också... o det var en hit!

Kommentarer
Postat av: Marie

Har en kompis, hela familjen har åkt på en hemsk ögoninflammation - det e sååå synd om lillpojken!

2008-04-22 @ 14:25:43
URL: http://www.metrobloggen.se/marie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0