Pappan jobbar...

Så idag har vi en slapp o slöardag!
Skönt...
Edith o Edvin har sovit länge på morron... Edvin har legat i sängen till långt efter åtta på morron! Edith väckte vi vid halv nio... Så har vi bara jollrat på hela dan... Edvin fortsätter i samma anda med att bara äta nästan ingenting! Värmde gårdagens rester idag till lunch... ok, uppvärmda rester är ALDRIG uppskattad av Edvin så inte idag heller... en skvätt hamburgerdressing som han ville ha till åt han upp... drack ett halvt glas mjölk sen var det nog! Voj voj...
Sen har jag upptäckt att han har kvar skorv i hårbotten... sånt trodde jag bara bebisar hade... nå, jag sa till honom att vi måste sätta babyolja i håret! "Nä!!! Pitibittiii!!!" Vad menar du ska du sätta olja i fyrhjulingen? "NÄ!!" Ska du ha fyrhjulingsolja i håret?? "MMMMmmm!!!" Så, man får väl testa... höhö!! Om inte annat så lär ju skorven inte synas under ett skitigt svart lager motorolja!!! Och... hur korkad kan en mamma vara???? Sätta BABY-olja i håret på en två o ett halvtåring???? Hmmmm.... NäNäNÄ!!! Pitibittiii-olja ska det vara!!! (Pitibittiii=fyrhjuling)
Mmmmm... Nu börjar det spridas smaskiga dofter hit upp... bäst o kolla så inte äppelpajen får det för stint i ugnen!
.
.
.
Yeak!!!
Nu ska lite känsliga o kräsmagade personer inte läsa!!!
Klockan är 23:37
Raringarna sover... Edith fick INTE nån gonattpuss av mig ikväll!!!

Det är INTE chokladpudding!
Jag såg en lustig fågel som käkade av fågelmaten när vi satt o åt... knäppte nå kort på den o fick för mig att det var en gröngöling... så, jag var ju tvungen att kolla in bilder på pippisar på nätet efter middan...
Edvin är ju under potträning... så han har lyckats med två klädbyten idag... o att kissa ner Ediths stora, röda tygbok som är kul att bita o titta på! Nå... Där sitter jag o godan ro o hittar pippin... inte så exotiskt som jag trodde, utan en hederlig gammal gråspett... inte för att jag kom ihåg att jag sett nån tidigare... men, pappan upplyste mig om att vintern för två år sen var det en sån o härjade här... :-S Nå, mitt i allt så hör jag Edvin lite förtvivlat ropa på mig... jag hojtar tillbaka att jag kommer alldeles på direkten strax... nån minut senare ringer pappan o jag går ner medan jag pratar med honom... o tittar på lilla söta äckelpäckel-stumpan där hon glad i hågen med en sked i högsta hugget sitter på golvet i hallen... Jag tittar en gång till... känner hur jag fryser till o frågar.... Är det bajs???
Va... ÄR DET BAJS??!!!??
Så börjar hjärnan febrilt tänka ut nåt behagligare tänkbart scenario... visst... det blev kvar en skål med chokladpudding i kylen här om dan... den är nog den bustrollen fått tag på.... Eller???
Slänger luren i örat på pappan... JAG RINGER TILLBAKA!!!
Lyfter upp stumpan... NÄ... Det är INTE chokladpudding!!!
Hela stumpan... full av skit!! Från topp till tå... OCH hon hade smakat!!!!!
Jag höll ju kameran i handen... men, kom mig inte för att knäppa kort på förödelsen MED barn!
Edvin hade ju förtvivlat bara gått runt... o inte rört nånting!
Fiskade upp Ditton... o plockade badrockar o dirigerade Edvin ner för källartrappen... BADA!!
Först fick Edith en avspolning... hade det varit högtryck i duschen hade nog den använts!!! =D FY!!! BLÄ!!! Så, när stumpan var skrubbad plockade jag upp henne... Edvin fick sitta kvar o bada... gick upp, placerade henne i vagnen - väl fastselad... tog fram fönsterputs (suveränt rengöringsspray om man jämför med kökssprayet!!!) o torkyrullen... o gick ner på knä! Stumpan var väl inte alltför road av att sitta i badrocken o tutta på nappen o leka med Edvins pannlampa (måste ju muta med nåt intressant som håller intresset vid liv ett längre tag!) så klart så kommer ju brorsan upptrampandes, naken, upp från iskalla källaren! Så... Edith är fortfarande rätt missnöjd så ett mariekex placeras i hennes näve o jag tar med den andra bajslymmeln ner igen... tvålar av honom, nå han var ju inte speciellt smutsig, o så upp till illvrålande lillasyster som käkat upp sitt kex o tycker det är pest att sitta där själv! Pyjamasar på Edvin, torkar öron o borstar håret... han fick sig en vällingslurk... Ditton samma sak fast en tuttslurk! Och... när vi sitter där utmattade i soffan så brummar nåt stort o blått förbi hallfönstret... Jag hinner se att det står Jonsered o hojtar till Edvin... skynda... spring till köket o kolla ut!!! Själv hoppar jag i närmsta byxor... o hänger med in i köket o får se en lastbil... med timmerflak!!! Hann börja fundera... det måste ju vara nån som kört fel... Jonsered... det var en jävla stor båt!!! (Jonsered stod det på kranarmen... o jag som trodde det var en gigantisk båtmotor!!!!) Christer, Stina, Emil o Timmy är ute på uppdrag med vedleverans till grannen o så lyckat att dom kommer ner så Edvin får se en lastbil som lite plåster på dom bedrövade självkänslo-såren!!! För, han var lite skamlig... försökte förklara att det inte var hans fel o skoja till det lite så det inte blir nån traumatisk minnesbild när lillasyster käkade upp hans bajskalas!!! Och.. det har förövrigt varit en riktigt skitdag!!! Edith som i normala fall knappt skiter en gång om dan... har jag fått byta fyra gånger på!!!! Hon hann tom bli lite röd!!!!! Har aldrig hänt förut!! Edvin skiter i regel en gång om dan... på morron! Men, vi åt apelsin efter lunchen o jag tror den i samband med den enorma lunchen (lite hamburgerdressing) satte fart på magen... för, det var inte direkt hårt det som kom ut... Så... SKIT säger jag! Knäppte kort på eländet innan jag torkade upp det för att mms:a till pappan! Ringde honom senare... han låg o jäste på soffan o suckade att det var synd att han jobbade!!! Hur mycket tror jag på det??? =D
Nå, vilket som... så snabbt o effektivt har jag aldrig både badat två små barn och torkat golvet!!! Men, det hade inte suttit fel med ett par extra händer.... ;-)
Och så tycker man att små bebisar är sååååå rara o söta o luktar gott!!!! HAHAHA!!!

Jag har absolut inte koll...
Var tvungen o bild-googla på Jonsered... så klart att en timmerbils kran-arm heter Jonsered....
För dom flesta bilderna jag hittade var på oranga motorsågar...
Evinrude tänkte jag nog på... googlar man på det så kommer det fram en o annan fläskig båtmotor! ;-S

Kommentarer
Postat av: Farmor

Alltså det där med Jonsered och båtmotorer? Johnson o båtmotorer låter mycket bättre.

2008-04-09 @ 06:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0