Sardinburk...

Igår blev jag så vansinnigt trött efter middan.... så jag var tvungen att gå o vila mig en stund... resten av dom härliga familjemedlemmarna följde med så.... ehh.. host host... så värst mycket vila blev det ju inte.... Men, pappan o Edvin gick ner o då sov jag o Ditton inom några sekunder... har inte koll på vad klockan var eller hur länge vi sov... men ett par timmar tror jag det blev närmare bestämt... vaknade i alla fall så jag hann se Lost!!! Sen... grillade vi en bratwurst o så blev stumpan trött igen, så jag gick upp med henne o somnade... som en stock... försökte hänga med lite grann i CSI som pappan slog igång när han kom upp o la sig... men, nä... det gick inte! Sen har jag vaknat då o då i natt... o känt hur jag verkligen hade velat borsta tänderna o "nattpinka" men det gick inte att ta sig upp!
Har sovit till efter nio på morron!!!!! Alltså... det händer verkligen grejer med den där kiropraktik-behandligen!!! Igår var det nästan jobbigt.... jag kände mig rejält "tagen" efteråt o det var tydligen en rätt rejäl omgång jag fick! Även om själva behandlingen inte märks eller känns... definitivt inget brytande eller så... så märks det ju när jag blir totalt slut efteråt! Ska bli intressant o se hur det slutresultatet blir... kanske jag får en frisk rygg???? =D
Sardinburken... ja.. pappan gick upp nångång kring sju o Edvin fortsatte att sova ett tag till... o jag vaknade till av att Edith sparkar o knuffar nästan ner mig från sängen o på min madrass som är 80 cm bred så trängs jag, Edtih o Edvin som trycker sig in mot oss... trångt, varmt och.... nackspärr!!!!
.
.
.
Nu har vi varit o rantat... Pappan snarkar... Ditton snarkar o klockan är 23:23!
Vad Edvin gör har jag ingen aning om för honom "glömde" vi i Kypas!! =) Antagligen ligger han o sparkar på Emma i sängen... Vi rantade iväg till Finland en sväng idag... tog vägen om Kypas där vi dumpade "småfolket" (alla under tre år, inklusive Ask!)
Första gången Edith är helt med "barnvakt" en längre stund... tidigare har ju i alla fall pappan varit med henne när jag rantat nånstans... Det hade väl gått sådär... hon är rätt svår att ha o göra med! Mammas lilla loppa! Vi var som sagt till finland en sväng... rastade pappan på K-Rauta!!! Sen var vi just in på UllanKauppa, affären jag hittade en så otroligt vacker klänning för endast 42 euro före nyår! Den fanns inte kvar!!! Tur var väl det... för, andra klänningar som kostat kring 40 euro fanns på rea... o jag hade nog inte kunnat motstå den nu... om den så hade varit för typ 20 euro (fortfarande vansinnigt dyrt för en klänning i storlek 80, används väl högst tre gånger!) Inget annat kul hittade vi heller... i o för sig hade dom mycket ReimaTec overaller o sånt på rea... men, det är lite svårt att veta vad monstren passar i till nästa vinter så... dom fick hänga kvar på galgarna! Ett par lila änglavingar från mataffären till Stumpan blev det... men, det var nog mest för att få se o höra Edvins reaktion när Ditton hade Plimplaom-vingar på sig!!!! (Plim-plaom = Flygplan) Och... han tittade fånleende med stora ögon på henne när han upptäckte dom!!! =)
Nå... Pappan hittade en hel del i den där lilla butiken som ligger inhyst inne i mataffärens lokaler!!! Klirr...klunk... klonk... lät från påsen! =D
Sen smög vi iväg från Kypas o Edvin fick stanna kvar... han såg inte alltför missnöjd ut när han hängde i Emmas famn o vinkande ropade HEHHHHHEEEEJJJ!!!! till oss när vi for! Middan blev snabbt avklarad idag... svängde förbi Köket o plockade med ett par pizzor!! Hoppet har kommit åter för mitt pizza-begär!!! Det är inte ofta jag är sugen på pizza... ett par gånger per år ungefär... men, när jag väl blir sugen på pizza vill jag ha en som smakar bra! Och... det har det inte funnits speciellt många sista åren som levt upp till mina pizzasmaklökskrav! Men, nu, på Köket... Puss&Kram... fast jag bytte bort oxfilen mot skinka o salami.... .mmmmmm!!! Sååå gott sååååå!!! Tomat, ost, skinka, salami, bacon, lök o bearnaisesås! Sen slängde jag på några pfeferonisar.... mmmmmmm..... Till o med pizzasalladen var okej! Och, där är jag nästan ännu kräsnare... för, pizzasallad ska ha en sån exakt brytning mellan salt, sött, surt så det är på håret för att det ska bli rätt! Men, nu var den helt okej!!! Så, jag är så glad!! För, sist tror jag vi åt pizza från Nilles... för andra gången o sista! Det var inte nån angenäm upplevelse! Nä.... nu ska jag gå o borsta tänderna så jag också får krypa ner under täcket o snarka!

Dragonfly te... som Dr. Bramberg bjöd på finns här:
http://www.dragonfly-teas.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0