Skidsäsongen är inte slut!!!

SNÖ!! En hel masa snö!!!
Så, idag efter melodikryss o frukost åkte vi till Kypas...
En stark längtan efter EDVIN drog oss med styrka ditåt...
Skidorna o Ask fick följa med o jag snodde med mig Dino o vi tog oss en tur i det tunga snöföret!
Så, både jag o hundar fick oss en rejäl omgång motion! Lite mer nytta fick vi också... för, ute på en äng, mitt i byn fanns det en stackars ren fastknuten i ett snöre... vinden låg rätt från den mot oss där vi kom skidrande på vägen... o två jakthundar fattar ju på en gång att det där är nåt spännande... tom JAG kände ju lukten av den!!!
Så... Dino fick "gå sakta" o Ask fick med skarpa ordalag veta att ren är INTE intressant!!! På tillbaka vägen vände han inte ens nosen åt ren-hållet!!! Hoppas att det var allt som behövdes för att få honom "ren-ren"!!! =) Skulle vara vääääldigt smidigt!
Nå... dagen gick fort... och väl hemma i soffan satt man o försökte se Körslaget på fyran... o undrade hur sjutton man kunde sakna larmet av bus-Edvin så enormt igår när det var så tyst o stilla! Hehe... Fast, det ska höras o synas när man är ett busfrö på två o ett halvt år!!!
Nå... nu är sängen den starkaste dragningskraften!!! För bortsett från den fysiska aktiviteten idag så är jag trött pga nattsudd igår! Klockan var över två på natten innan jag kom mig i säng... så... ikväll har inte John Blund nåt att utföra här inte!!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Visst är det underbart att sätta på sig skidorna och åka ut i skogen med hundarna, det är sinnesro...
Ha det bra med små trollen.
// Linda

2008-04-07 @ 08:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0