Snörvel, snor o klegg!

Igår blev stumpan krasslig...
Vi for ju till Kypas en sväng i alla fall... sent omsider...
Det var bara Lisa där när vi kom o hon var på väg ut med Dino på promenad, men skickade in oss till den delikata kladdkakan hon bakat... o grädden i kylen!!
Anders hann ju först in med Edith... klä av henne o placera henne på farmors födelesedagspresent!!! Sen när jag o Edvin kom in körde hon för fullt på motorcykeln... Edvin sken upp som en sol... o Ditton fick lämna sin plats o det tog inte många minutrar innan han hade full koll på hur man kör framåt o bakåt med den!!!
Och... hur kul kan man som två o ett halvt år ha med en liten eldriven motorcykel?????
ENORMT!
Sen fick Ditton åka på bönpallen en stund, o hon höll fast sig som om hon inte gjort annat än varit biker-böna!!
Några år till... mopeder.... SUCK!!!

Men... Stumpan var inte i form... febern steg mer o mer o i natt har det varit oroligt!
Inte många stunder sömn här inte! Hon har snorat som sjutton o Edvin har hostat... han kom över vid fyratiden o var väldigt onöjd med tillvaron, men han har piggnat på sig nu på morron men Ditton var bara just uppe så länge att hon lekte en stund, på gott humör, med ögonen igenmurade av gult klegg....
image204
Så eländig man kan se ut!!!

sen åt hon lite gröt o en macka till frukost o så har hon slocknat igen!
Pappan tog med sig Edvin, dom skulle först o träna lite sen åker dom till Kypas så vi får lite lugn o ro... o det kan verkligen behövas idag! =)

Jag har ju varit vaken en stor del av natten... radion står ju alltid på så jag hörde inatt om en brand i en nattklubb, där 15 personer omkom... varje nyhetssändning jag hörde skärpte jag hörseln för att få höra mer om branden som jag trodde var i Piteå!!! Märkligt att dom inte rapporterar mer tyckte jag!!! Sen hörde jag ju... QUITO i Equador! Inte Piteå!!!
Fast... med öronen fulla av sömn lät det nästan samma!!!
Sen kan jag störa mig lite på nyhetsrapporteringar överlag...
Det här med Engla...
En fruktansvärd tragedi som är en skamfläck för svenska polisen, ja, det säger jag inget om... inte heller hur fruktansvärt familjen måste ha det...
Men, jag har blivit totalt anti mot alla "kedjebrev" o pengatiggeri i dess följd... SMS:a hit o maila dit, sätt in pengar här o tänd ljus där för stackars Engla o hennes familj!!!
Men, den stackars mamman som själv blev nästan ihjälslagen o fick vakna upp o knappt kunna förstå att hennes båda små barn blivit brutalt ihjälslagna av en galen kvinna....
Varför uppmärksammas inte det?
Saga o Max borde ju också få bli ihågkommna!!!
Eller var Engla så mycket finare o bättre???
.
.
.
16:39
Nu puttrar palten på spisen....
*mmmmmmm*
Hur kan det vara så gott... mjöl, potatis o fläsk!??!!

Och... nu är den barnsäkra grinden Ditto-säkrad!!!

Attans!!! Hur sjutton!?? Häromdan kom jag ju under!!!???

Ja, faktiskt... härom dan trodde jag blodet skulle frysa till is... Satt o gjorde nåt vid datorn o så började hon pipa då hon hade kilat fast sig under grinden... den är ju inte "överst" i trappan utan ett steg utanför... väggen var ju där så det gick inte att fästa den på nåt annat sätt!! Edvin har inte ens funderat på att rymma under grinden när han var i Dittos storlek... han var väl också så pass mycket större så han rymdes inte... men stumpan!!! Det är väl därför hon minskat i vikt??? Bantat för o kunna smita under grinden!!! Nå, iskalla kårar for utefter min rygg när hon började pipa igen o jag tittar dit men ser ingen Ditto!!! Rusar upp... står som frusen o ser på när bara en tredjedel av hennes huvud är kvar på "rätt" sida o resten av kroppen balanserar på näst översta trappsteget... där står jag o funderar på om jag ska slita upp grinden risken att hon "flyger" ner... eller vänta tills hon kommer sig loss o ramlar ner av sig själv???? Nå, hon lirkade sig lös o jag var snabbare än en kobra när jag slet upp grinden o fick tag på stumpan där hon överlycklig satt o vinglade: "HA... Jag kom loss!!!" Puh...
Men... nu var det färdigt med den rymmartaktiken!!!
Ett galler o några kattstrypare så var den flyktvägen borta!
Varför har jag en känsla av en liten Ditto kommer att klättra över?? Gäller att vakta...

Hörru Anna... Jag tror vi får träna Edvin att plocka burkar i stället!!!
Hade det varit pant på "Hallands fläder"-brännvinsflaskorna så hade vi blivit förmögna! För, det brukar flyta såna flaskor i bäcken varje år... gott o väl så det räcker o fylla en konsumkasse!! Lite miljövård på en gång! ;-) Och... man kan ju undra vem som slänger dom i bäcken... i alla fall nån bortanför oss i alla fall... dom flyter ju hit!!!

image209
Hittade en mobilbild på Edvin när han var "liten"... Frisyren!!!
Urusel mobilkvalitet.... men hoppas det syns ändå...

Kommentarer
Postat av: Linda, Oscar och Lucas

Hejsan!!!
Oj vilka hemska ögon, stackars liten...
Kan hålla med om detta med skriverierna om Engla kontra Max och Saga.
Livet är bara för grymt ibland!!!
//Linda

2008-04-20 @ 12:12:34
URL: http://www.flexis77.blogg.se
Postat av: Anna

Det är hemskt för alla drabbade, tyvärr vinklar media allt och väljar att prioritera det som är "nytt". Hade inte det här med Engla hänt hade säkert Max och Saga fått mer plats i media... det är en sjuk värld vi lever i...

2008-04-20 @ 14:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0