Ute!

Tänk... en jättelång stund har den där Ditton varit ute... Eller Ditto Diamond som pappan döpt om henne till eftersom hon är en riktigt liten spelevink som shakar that ass så fort hon hör lite popigare musik! Och... om det är nå spännande, svängigt på tv:n står hon o garnshakar vid bordet!!!! Så, om några så där 10 - 15 år så är det Ditto Diamond som vinner schlagerfestivalen!!! =D
Nå, hon har i alla fall varit ute en låååång stund!!!
image175

Hon hade på sig en stor vinteroverall o rejäla vinterhandskar som hade långt ifrån att sticka ut utanför ärmarna! Så, dom var väl isolerade i overallen... på fötterna hade hon bortsett från strumpbyxorna även ett par tjocksockor o så Edvins gamla kuomaskor som han nästan var barfota i för att dom var sååååå varma!!!
Nå, hon var ju nöjd idag... till o med log då o då!!! Hängde med en arm utanför vagnen o hälsade på Ask som struttade på sidan om... o såg med stoooora ögon på Pontus när han kom susande med skotern...
När vi gick in o jag tog av henne så var hon varm om kropp o huvud... men fötter o händerna var iskalla!!!
Snacka om urusel blodcirkulation!!! Eller vad det nu är... tror det börjar bli läge att kolla upp det där... för så ska man inte frysa!! På morronkvisten hade hon ett rejälare kack-kalas som jag spolade av henne under kranen i köket ifrån... o när jag la henne på skötbordet så hackade hon tänder så det var sjukt!! Och... nu är det ju 23-24 plusgrader i köket!!! Stackars stumpan... hon kommer inte att kuna bada i sommar! Och... alla söta klänningar som hänger o väntar på tt hon ska använda är nog bara att sälja på Tradera... För hon lär få gå med långakalsonger hela sommarn!!!

Sen somnade hon som en stock i vagnen i en besynnerlig ställning...
image176
Raringen.... slutkörd efter en barnvagnstur i kallvädret!
Nå... det här var ju en stund efter middan... hon hade till o med hoppat i pyjamasen!


Kommentarer
Postat av: Faster Emma

haha, jag vet också en som är väldigt frusen! och det råkar vara JAG!!! Men däremot vet jag inte om jag var sådär jättefrusen när jag var lika liten som Ditton.. Men alltid annars är de halsduk och dubbla yllesockor som gäller:P

2008-04-11 @ 09:27:23
Postat av: Anna

Jo, jag håller med om att Emma är frusen av sig. För alla har vi väl sett henne med halsduk om sommaren ;)

2008-04-11 @ 11:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0