ZZzzzZZzzzzZZZZnark!

Edvin snarkar som värsta sjöbusen...
OCH talar i sömnen!!

På morron mumlade han:
"TUUT TUUT!"
"NÄ... NÄ!!"
"PISS!"


Undrar just vad han drömde.... Men, det mest fantastiska var väl att blöjan var torr, återigen! För antagligen drömde han väl att han var pinknödig, när han sa Pisss.... o att då inte pinka i sömnen... ja, strongt gjort! Det där med pinka o pissa.... Om jag frågar om han behöver gå på toa (när han är nödig) så svarar han "Ja" och om jag frågar om han vill kissa... "NÄ, Pisssa!" Han utalar det lite "Bizza".... o definitivt inget kissande, utan här ska PISSAS! Hehe...

På morron vaknade jag med lite geggamojja i ena ögat... få då se om jag får som Edith... formen är inte helt hundra... känner mig halvrisig... fast, det har jag gjort drygt en vecka nu som om förkylningen är på gång men inte bryter ut! Lite jobbigt... då är jag hellre ordentligt sjuk några dar än halvt om halvt på gång i flera veckor!

HAHA...image225
Rönn som rabattväxt är väl bra!
Om man nu vill ansa, klippa o se till att den inte växer för mycket!
Och... tycker att rönn är en växt som är vacker i rabatten!!! :-S
Personligen tycker jag väl att rönn är älgmat... på sin höjd lämplig att ha som häck... men, men... i Stockholm säljer dom färsk GÄDDA i delikatess-fiskdisken... så, smaken är väl som baken... delad! ;-)

Vi har faktiskt en liten planta med riktiga gullvivor som växer i en av stugornas rabatt!!! Också en sån där vår/försommarväxt som man saknar lite grann från södra sverige!

Pappan jobbar... nu har han om några timmar klarat av sin "jobbiga" vecka... håhåjaja... då får han sig åtta välbehövliga lediga vilodagar!
Och så har dom ju lovat inte allt för pissigt väder... varmt hela veckan och strålande stora solar i mitten o mot slutet av veckan... ialla fall om man ska tro på vad SMHI förutspår! =D

SMHI....
Sveriges meteorologiska och hydrologiska institut!!
Något som för alltid kommer att sitta inristat i mitt medvetande... har ett minne sen jag var liten, kanske omkring sex-sju år tror jag... vi åkte bil nånstans, och Kjell o jag satt o tjatade om vad SMHI stod för... jag kommer så väl ihåg hur svårt jag tyckte det var att uttala men, till slut gick det o sen dess sitter det! =)
Sen var det lite "skräpo" varning... om jag kastade ut skräp från bilfönstret så skulle SKRÄPO komma o ta mig!!! (inte SÄPO) Jag var lite halvskraj för dom där Skräpo-poliserna....
Vad man minns...
.
.
.
17:17
Griniga ungar...
Usch... vilka gnällspikar som vaknade efter deras tupplurar på eftermiddan!
Edvin somande rätt tidigt på soffan, Ditton somnade till sist i sin vagn o jag passade på att betala räkningar... tänkte just det när jag smög mig in o hämtade räkningarna mm att få se hur långt jag hinner innan först Edvin vaknar o är ett monster som i sin tur väcker upp lillasyster... faktiskt så han jag nästan, helt klart... hade inte skrivarjäveln krånglat hade jag nog hunnit helt klart... men, nu fick jag en Edvin som satte sig i min famn o var rätt lugn o rar... Ditton vaknade av sig själv så det var att snöra en nödig lite herre på toan o en napp i munnen på stumpan... fick rafsat ihop i pärmar o så... men... damen som vaknade är SUR! Skitgrinig o inget som passar!!! Nu håller dom på o busa i hallen här uppe medan vi väntar på att fiskgratängen ska bli klar så vi får käka...
image226

Har roat mig med att göra snask idag...
Inte helt nöjd med resultatet...
men, jag tror att det beror på att jag hade mörkt muskovadosocker... visserligen stod det inte vilken sort det skulle vara men jag fick en känsla av att ljust hade varit mycket godare! Första gången jag provar kondenserad mjölk, rätt intressant!

SKOTSK FUDGE

1 burk, 375 g, kondenserad mjölk
100 g smör
450 g muskovadosocker
Lägg alla ingredienser i en kastrull, koka upp och låt koka i ca 10 minuter under omrörning. Massan är färdig när den klarar kulprovet (går att rulla till en kula när man doppar den i kallt vatten.)
Ta bort från spisen och rör fudgen kall och grynig över vattenbad. Häll över i form, 20x20 cm. Låt kallna och skär sedan fudgen i små rutor.


Som sagt... inte riktigt nöjd med resultatet... men däremot skymtade jag oanade möjligheter till smakutveckling av detta recept... Konjak, whiskey, rom... vanlij, kakao... o så olika små ändringar o tester...
Ska bli mer intressant...
Sött blev det... så, det lär ju inte bli gammalt... för Edvin brukar inte vara sen på att gilla sötsaker! =)
.
.
.
20:08
Småmonster med borstade tänder o tvättade ansikten...
Nu är dags att hoppa i säng! Fast, lite knasigt känns det när det är så ljust!!!
Från ingenstans kom ljuset... det är otroligt hur fort det går egentligen! För det var ju bara häromdan när det var mörkt dygnet runt... o nu... igår, vi tog en extra rallarsväng lite norrut på kvällskvisten, sken solen så fint o klockan var närmare tio på kvällen!!!

Idag har också årets första regn fallit...
Fast, jag känner mig rätt låg... ska man inte bli glad av första regnet???
Har väl en släng av vårdepression... eller eljest bara kvällstrött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0