Att få göra klart... ostört!

Det är nåt som jag saknar, oerhört!
Tänk att få sätta igång med ett projekt... som igår tex... Tänkte sortera lite synålar, säkerhetsnålar osv... och tänk då att få sitta ner i lugn o ro helt själv, utan 20 fingrar som väller in från alla håll o kanter!!! Och, vill hjälpa till!
Går sååååå jättebra såååå!

Eller sätta tänderna i en bananlåda med smått o gott, braoha-krafs o sånt som ska kollas, typ full med disketter (ja, riktiga hederliga 1.44MB FLOPPY-disketter!), cd-skivor, bruksanvisningar, pennor, häftklammrar, notisblock, oskrivna julkort, fickkalendrar, tärningar, nostalgiska grejjer mm mm mm... ja... att få sätta tänderna i en sån låda o sortera upp allt... utan hjälp! Jag har ju försökt men, det känns som om jag bara flyttar runt grejjerna från lådan, till plastbackar, till hylla osv... för att undvika att det sprids ut över hela huset av vår lilla hjälpreda... ok, en hel konsum-kasse med "återvinningsjox" fick jag ihop igen!
Och, det är en sak till som ska ner i den kassen... Den gamla APS-kameran (som inte känns sååååå vansinnigt gammal! Det var ju urcoolt när APS-systemet kom, för bara några år sen!) som Edith bada i toaletten igår!! Den ska också i den kassen... så, härmed utfärdas en varning... Om nu nån får för sig att köpa en APS-kamera på återvinningen... om märket är Minolta Vectis... lukta noga först... Kan finnas lite lagrat toa-vatten inuti!!! =)

Nä, nu ska jag gå o diska!!!
Jag har hela gårdagens disk att ta hand om... Suck...
Jag bara hann inte igår! Hela tiden var det nåt annat som "måste" göras klart...
fast... å andra sidan... Idag är det mulet, molnen släpar i backen, överfulla med regn så tvätten som snurrar runt i maskinen får torka i tumlarn (börjar vara kört med utetorkad tvätt nu!) så jag lär ha gott om tid att diska undan...

Hörde på radion...
Ja ha... Då har Överkalix utmärkt sig igen...
Två busar gripna av polisen... Skjutit hej vilt med hagelbössa i centralorten!!!

Suck... Varför har Överkalix-bor sånt dåligt media-sinne?
Är människorna helt utan självkänsla???
Fattar inte varje medborgare att det är VI alla som ÄR Överkalix... allt varje människa gör är ju en del av Överkalix!
Och... det som kommer fram i nyheterna är ju svammlet...
Även om man är "Ung o dum" så har man väl ändå liiiiite grann hjärna att tänka med?
Nå... nu ska jag inte gnälla mer om det... bara konstatera... SUCK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0