Den arma majjan!

Hon somnade ju rätt tidigt igår... då vaknade hon ju såklart vid 21.30 tiden, pigg som en mört när jag tänkte smyga mig ner o smaska i mig en Caffe Latte-Marachino med whiskey... sååååå gott!
Nå, hon fick komma ner o röja ett tag... sen blev hon ju trött efter ett tag så vi borstade tänderna (igen) o gick upp... satte mig framför datorn en stund o stumpan kravlade sig runt... Hon har brukat sitta högst upp vid grinden i trappen med fötterna dinglandes ut i trappen... för, jag har tagit bort (tidens tand nötte sönder kattstryparna den satt fast med) "förlängningen" under grinden som stoppade henne att krypa under! Men, jag har då också trott att hon vuxit så pass mycket att hon inte skulle ta sig under... Så efter ett tag kommer då pappan upp med en stumpa under armen o undrar om jag saknar nåt? Nja, en stumpa kanske??? Han hade hittat henne längst ner... så hon tog sig genom!!!!!! Ljudlöst!
Så, nu är det bara att fixa en ny konstruktion att hindra utbrytardrottningen att klämma sig genom...

Nu har dom rantat iväg åt Kypas... jag ska lösa melodikryss o sen försöka få dammsugarn att jobba lite!
.
.
.
13,5 cm!
Pappan mätte på morron... 13,5 cm!!!
Det är mellanrummet mellan trapp o grind!!!
Och nu är det lite snävare... sågade av en gammal rullgardins trärulle o kattstrypade fast den under grinden, så nu är den 2-3 cm längre ner... NU ska hon väl inte komma under!!!
Men, man vet aldrig med den där stumpan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0