Flådd jämte...

Ja, stackars Dino!
Där kommer vi inrullandes på gården...
Med JAKTJACKAN på... hämtar jag Dinos koppel, och han studsar runt i hundgården, bara centimeter från att studsa över staketet o upp på garagetaket när han tar sats på hundkojans tak!!
Man ser hur det lyser i ögonen... Han har ju stenkoll på att det är mitten av augusti o jakttiderna närmar sig... "YIPPIIIIEEEE! Jag ska få springa i skogen!!!!" utstrålar det om hela hunden!
Så, går jag ju då o kopplar honom... jag är ju inte så snäll med honom när han ska ut ur buren... han får ju snällt lugna ner sig o sitta still innan han får gå ut ur buren BAKOM mig... inget garnivrigt studsande till att börja med...
Sen går jag o hämtar borsten!!!
Och, snör omkull kraken o sätter igång att pälsa av honom!
Vilken missräkning... Va?
Där får då den arme kraken finna sig i att ligga pall o bli borstad en låååång stund, knott, mygg o swirron var som tokiga, vilket fick sin förklaring av åskovädret som mullrade in... EFTER att vi var klar med Dino!

Så, när då halva hunden låg kvar på backen...

Ett stycke jämthund i kopplet och lika mycket utspridd på gräsmattan! =)

gick vi till trädgårdsslangen... med ljummet vatten från sjön... o han fick två omgångar grönsåpa innan dom två omgångarna med hundschampoo tvålades in... o så sköjdes bort!
Han var INTE glad...
Men, jag viskade i hans öra att nästa gång han ser mig i jaktjackan då lovade jag att vi skulle gå ut så långt bort från borsten o trädgårdsslangen som möjligt! =)

Nå, nu är han fin till på söndag i alla fall...
Återstår att ge Ask-plasken ett bad... det är liiiite enklare o det blir inte riktigt lika mycket hår när man borstar honom! Fast, han släpper ju hår, lite grann året runt!

Kommentarer
Postat av: Lisa-Maria

Jaa nog var det en halv hund som låg på marken tror jag.. =) Haha han brukar inte gilla vatten slangen :P

2008-08-15 @ 13:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0