Höga ljud!

DET om inte annat märks... när Edvin inte är hemma!!!
Ljudnivån blir väldigt mycket lägre.... =)

Han är högljudd!
Och... också nåt man inte saknar....
Skrikandet!
För det är också nåt som lyst med sin frånvaro... inte ett enda illvrål av ilska!
Suck.... Visst har det blivit bättre, han har ju mer talet kommit igång blivit mindre ilsken...
men, det skriks ändå!

Och så grejjer...
Nu finns det leksaker.... överallt!
Edvin kallar vardagsrummet för MITT RUM och det är nog rätt riktigt... för ju mer jag funderar på det desto troligare blir det att vi gör om hundrummet till vardagsrum och så får trollen dela på vardagsrummet som sov/lekrum! Det är ju stort nog till båda två... men, det blir ju ett framtida projekt!

Edvin har läst sin Traktorpower på morron och för varje bild har han surrat (högljutt) "Pappa Anders!!! John Deere!" osv för varje olika fordon han sett bild på... pappan försökte berätta nåt till mig... men, så fort han öppnade munnen: "Pappa Anders...." sen kom det en sida som var vikt flera gånger, då blev det tyst... "Skynda, säg det du vill!" tyckte jag till pappan medan Edvin var fullt koncentrerad på att lösa mysteriet med den ihopvikta sidan! Pappan hann precis säga den mening som han hade på hjärtat! =D
Nu har dom tankat Lokomon... o lorvat ner till dom där fällda björkarna...

Igår var vi o "smygjagade"...
Nå, riktig jakt blev det ju inte... men, Ask trodde det...
för vi var fullt jaktutrustade, med beepern på för fullt!
Det märks att han blir lite störd av den... om han står still o den sätter igång att ljuda så tittar han bakåt o undrar vad sjutton det är som låter!

Den här nya kan man ju ställa in i flera olika lägen, nu tjorvade vi inte så mycket igår, utan den fick bli kvar i rovfågelsskriksläget den råkade hamna i... så, Ask såg ut som ett frågetecken när en rovfågel satte igång att tjöla bakom nacken på honom!

På kvällen ändrade jag om det till enkla pip!
Säkert är det väl bättre med rovfågelljud, fåglarna trycker väl bättre... men, för min egen del känns det bättre med invanda gamla ljud... fast, den här nya, fina är hela mycket mer avancerad än den gamla "prototypen" jag hade, inkapslad i en gammal magnecylburk, fasttejpad på ett halsband! Men, den har funkat hur bra som helst i flera herrans år!
Men, den är tjusiga nya har en mycket lycklig ägare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0