IKEA! En gång till...

Här ska man handla "billigt" på IKEA!
Hahaha!!!
Hittills har vi kört lite drygt 60 mil.... *host-host*

Nå, idag var planerna att åka till Luleå hur som helst, vi hängde med som bihang o chaffisar när mormor skulle på ögonundersökning... så då for vi förbi Happis på hemvägen...
Hehe... låter som om det är 3,7 km dit... Nu är det ju ca 15 mil, ENKEL väg!

Jag hann ju onda upp mig en hel del över "sata-skrot-sängen" som inte var komplett...
så, jag fick ju känna mig lite halvdum när det visade sig att det var endast o jag själv som missat den pytteynka detaljen att:

bra att veta
Mittbalk ingår i priset men förpackas separat.
Bla bla bla...

Det är inte första gången jag var på IKEA... jag har antagligen varit fler gånger på IKEA än nån annan Överkalix-bo, hallå... jag har bott en hel massa år i Skärholmen... Kungens Kurva... Sveriges (o världens) största o första IKEA!!! Istället för att ränna till Shell o köpa godis så gick vi till IKEA o rännde på rasterna!

Nå, jag kollade ju ordentligt vad som behövdes för en komplett säng... kul att köra 30 mil om man glömmer nåt???
Skrev upp dom två ställen man skulle plocka grejjer från lagret och första stället har kartong nr 1 och nr 2! Jag gick tom till det andra stället, men inte tillräckligt långt in för att se den där förbaskade "Skorva" - mittbalken!!! Jag såg "Malm"-byrå... o antog att sängen var komplett i dom två paketen... Och, ok... jag gjorde fel... skulle väl ha frågat i kassan om det är schysst!
Men, Annas kassör frågade henne om hon inte skulle ha locken som hörde till dom kompostbehållare hon köpte!!! Kunde inte "min" kassörska ha frågat mig om den lilla delikata detaljen... som en sån obetydlig sak som mittenbalken!?

Och.. det roligaste i kråksången är...
HAHAHA!

Nu lär vi ju inte behöva den i alla fall!!!!

HAHAHAHA!!! (en tendens till hysteriskt skratt!)


Prinsen på ärten!

För, sängen/madrassen... är ju modell "kontinental" med två resårmadrasser, en tjock bred madrass o så två bäddmadrasser ovanpå det... så... sängen blev HÖG!
Den Armanifärgade gaveln syns knappt!!!
Så, jag är lite lur på att vi får skruva tillbaka dom låga fötterna på madrasserna, ta bort mittenbalk o skenor o helt sonika bara ställa ner den i sängramen! För, nu får man vara halvnervös att man trillar ner... o när stumpan kastar sig runt som en Kamikazepilot så hamnar hjärtat i ett permanent läge i halsen!!!

Och... nu återstår ju att skruva ihop Dittons säng!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0