Risifrutti-peppar!

Hahaha!!
För en gångs skull så var det ju riktigt roligt att läsa morrontidningen!
Haschplantor i kommunala rabatterna som "gubbarna" pysslat om, vattnat o rensat utan att ha upptäckt! =)
Antagligen är det nån som öppnade tidningen på morron o satte sitt morronkaffe i vrångstrupen o förbannade sig själv... "Sablars... jag skulle ha åkt o skördat plantorna igår!" eller så är det väl "gubbarna" själva som muttrar... "Attans! Men, det funkade ju ett tag... jädrans jamaican som avslöjade oss!" Hur som så tyckte jag det var lite skoj! =)

Luleås Haschodling!!!

Jag hade en risgrynsgröt på svag värme... dukat fram för vår frukost/lunch o gjort färdigt ett par mackor åt oss... ost, hamburgerkött till mig o Ditton o så kaviar till herrn... lite gurka o tomat. Hade satt "undan" (för Ditton) det "förberedda" på köksbänken, mackorna på en skärbräda o så kanelburken stod där tillsammans med smörpaketet lagom långt in så HON inte skulle nå det o så gick jag upp o skrev dom där raderna som står här ovanför!!!
När jag kommer ner...
så har Edvin kryddat mackorna!!!
ALL kanel låg i varsin prydlig (gigantisk) hög på varje macka!
Jag kände hur jag härsknade till ordentligt! MORR!
Nå, det var bara att sätta igång o torka, kasta bort mackorna o så göra nya!
Han kommenterade det hela med att det var "risifrutti-peppar"! =)
Det var gott med risgrynsgröt i alla fall...

Igår hade stumpan en riktig "gå-på-fötterna" dag!
Gång på gång... tittade hon uppfordrande på mig o traskade iväg på vingliga ben!
Jag har klurat ut varför det dröjde så länge innan hon började gå...
hon har sån racerfart på krypandet så Ditton som vill att det händer saker fort, nu o direkt har inte ro att gå!!! Det tar alldeles för lång tid... då kryper hon väldigt mycket fortare... tills hon får in balans, teknik o fart på fossingarna!!!
Jag brukar ju brista ut i spontana applåder o hurra-rop när hon går...
så nu har hon börjat applådera där hon trampar framåt! ;-)
Hon har också börjat öppna ytterdörren... SUCK!

Och... Ask den arme hunden har fått ordentlig smak på bajsblöjor!!!
Så fort han har en chans rymmer han ut från hundrummet (om man glömmer att trä över gummisnodden som håller fast trägrinden lyfter han elegant grinden med nosen) o så är ju garanterat toa-dörren öppen... så om det då finns en blöja, ju bajsigare desto bättre så "YUMMIE!!!" Säger jycken!
När vi nu ändå är inne i bajs-snacket...
Igår kom "snackset" från stranden ut!!!
Här kan man snacka om att tvätta röven med sandpapper!!! Undrar just hur det ska ha känts i den där babymagen... arbeta med ett gäng tuggor sand! Tänk... för ett år sen kunde jag inte äta NÅNTING utan att hon fick ont i magen o kolik... nu tuggar hon i sig sand!!

Satt o såg lite grann av "Från koja till slott" på 3:an igår...
Hu vad gräsligt, hemskt o fult o äckligt det blev...
Nytt kök mm!! Blä! ;-D
Men, jag tänkte just det när dom kom in med sina två barn... som var inte så långt ifrån i åldrarna jämfört med Edvin o Edith... Inte skulle jag vilja ha den lurviga mattan under MITT köksbord!!!
Här har vi fullt sjå med att hålla rent plastkorkmattan!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0