Pust...

Handla med trollen... Puh!

Tror Emma i kassan drog en lättnadens suck när vi gick därifrån! =D
Mannen efter oss i kön som fick sina varor på andra sidan blev nog inte så glad när han upptäckte att Edvin glömde att packa ner hans tidning!!! =D
För, när hans varor började rulla ner så satte ju Herr Edvin igång att plocka med nån citron, han tänkte väl smaka... Jag hojtade åt honom att INTE RÖRA! Men, mannen höll upp sin påse o bad honom hjälpa till o packa ner grejjeran... o Edvin var inte nödbedd utan kastade glatt ner varorna! Först tomaterna, sen resten... o som sagt... Aftonbladet låg kvar när då nästa kund kom... Men, Edvin blev då glad i alla fall... han tyckte det var kul!

Stumpan satt i kundvagnen o halvhängde utanför medan jag med ena handen eller om det var foten försöker hålla fast henne o packa varorna samtidigt... PUH!
Dom är underbara o inte det minsta gnälliga i affären... men, ack så intensiva!
När vi gick förbi hundmaten så var det andra gången Edvin ser Pedigreepåsarna med orange/vita hunden o säger: "Baloo!" sen plockade han tre stycken hundgodisar (små märgkex) så att "Ask ska tugga!"

Innan hade vi varit till Furunäset o sopsorterat i stor skala!
Jag tror halva Överkalix var där i samma ärende, mycket folk i alla fall!
Och, vi hade väl en stor kasse med trasigt porslin (klantmamman slår sönder mycket!) och DET tyckte Edvin var kul... att kasta muggar, tallrikar o fat i den stora containern som stod en bra bit nedanför! När vi skulle gå därifrån så ville han "Edvin stanna här!"
Nå, den här dan rusade iväg som alla andra...
Pappan har röjt i garaget... från morron hade han hjälpredor... men, medan vi var borta så fick han gjort en hel del! Och... jag fick nästan klart i garderoben i går... skönt att få bort sånt trälgöra!

På kvällkvisten tog vi med trollen, Edvin i vagnen o så fick han gå sista biten medan Edtih fick sig en bärstols-tur ner till älven o vi provfiskade lite (det kan ju simma omkring nån sån här i Ängesån också - - > JONKA-JONKA!!!)
Men, trollen tyckte det var skittrist...
Och... det var nog inte så kul för dom... om man är på andra sidan älven så har dom o göra hur länge som helst på Vännäs- eller Storsanden... men, på klippiga gyljen-sidan kan man inte släppa lös dom... Man skulle ha haft en båt... då hade dom nom tyckt det varit roligare för nu fick pappan bara vara glad EN gång... sen var det bara att ta Edvin under armen o bära tillbaka honom, Ditton lämnade aldrig bärstolen... Själv fick jag sitta o meta i lugn o ro... några kastdrag blev det också o så när swirrona blev alltför intesiva o det nappade tre småabborrar på raken gav jag mig också! Men, jag fick ihop ca 20 fina matabborrar! =) Så, jag fick ju vara 19 gånger gladare än Pappan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0