Tandsten... för 800:-

Voj voj...

Om det inte vore nog eländigt bara det där med att GÅ till tandläkarn...
själva känslan av att sätta sig i den där galonklädda stolen o bli bakådlutad med kommandot GAPA!
Visst... så länge jag vet att det inte ska borras så kan jag med tankens kraft hålla mig själv i schackt... annat var det för några år sen!
Då nästan kräktes jag när jag hörde ljudet av en tandläkarborr på TV:N!!!!

Nå, klockan tio hade jag tid hos Tyra och, det tog väl en en tio minuter så var tandstenen... dom få kornen som fanns på insidan av mina två nedre framtänder... bortskrapade!
Sen fick jag lite florsköljning (samma flaska som jag själv har) att skölja min mun med i 60 sekunder... o så var det klart! Jo, ja... det kollades ju men nån vass grej runtomkring varje tand så det inte var nån inflammation eller tandlossning på gång också...
Så, när jag då står där i kassan glad i hågen o ska betala så får jag nästan andnöd: sjuhundrasextio-nånting... nästan 800 spänn!
VA??? För att skrapa bort lite tandsten??? "Ja, jag ser bara vad som är antecknat som åtgärder!" puh... svarar jag... Så, det var nästan dyrare att få skrapat bort lite tandsten än att laga hålen!!!! Och... jisses... tandsten skrapar jag ju jämt o ständigt bort på hundar!! Har tom en enkom skrapa, införskaffad på en veterinärstation i Eskilstuna!
Nå, väl... när jag då är på hemväg i bilen så ringer dom från folktandvården... nåt har blivit fel... nånting 499:- minus o hur det nu var...
Dom skulle kolla upp o meddela korrekta summan så småningom...
Tack o lov!
Jag höll på ge upp hoppet om mina tänders fortsatta underhåll!!!
Lika bra att dra ut allt... o skaffa löständer!

Nå väl... nu ska jag skruva upp en hylla i köket!
Från Biltema!!! =) Så, nu ska kokböckerna osv få sin egen prydliga plats, dom också!!!

Pappan har gått loss med motorsågen på nån stackars björk... eller björken var det väl inte så synd om... däremot getingarna som byggt sitt bo i toppen på björken o fick vara med om en brutal nedstörtning av sitt hem!!!
Och... förståss pappan som fick sig ett o annat nyp av både myror o getingar!!!

Nu är stumpan gnällig o trött... hur det nu kan komma sig!!!
För, hon har sovit en rejäl lunchsväng idag!!!
Från 11:30 till långt efter 15-snåret!!!
Hon vaknade vid 8:30 på morron... o nu, klockan är bara strax efter nitton o hon är TRÖTT!!!???
Nå, det är väl bara att gå o borsta tänderna o stuva ner i säng...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0