Bara för Edvin...


så att han kan få sitta här vid "dotorn" o kolla in sina första julklappar...


Edvins första jul... 2005

han var lite drygt två månader gammal... och, ALLT är nog slaktat idag...
det inte han själv slaktat tidigare har lillasyster slaktat senare.... utom den där enda babyleksaken, den är hel! Och, om vi säger så här... från mig fick Edvin EN julklapp det året... och pappan stod för mer än dom åtta andra som syns här på bild! =D


Edvin - 4 dagar

Nu när jag ändå fullkomligt hänger mig åt "Mammablogg"-frossa så kommer det mera...
Satt o kollade på gamla kort, har inte sett dom på jättelänge, sen Edvin föddes... o vad man glömmer bort!

Inte är det väl så konstigt att han är envis, har humör o skriker som ett tok (när han är arg)!
Han fick ju en rätt brutal start i livet!
Så tillknycklad för att ta sig ut, 4460g tung med 52 cm runt skallen fick han verkligen kämpa för att ta sig ut, ja, jo jag också!
Och, det syntes verkligen på honom!

Första tiden var han lite tilltryckt i huvudet, blåmärken lite varstans... ögonen totalt rödsprängda, dom var mörkt blå o röda, inte ett vitt uns syntes... sen hade han ju nyckelbenet knäckt! Och, det upptäcktes inte förrän på första läkarkollen... jag tyckte ju att han var skrikig, speciellt på skötbordet... tro fasen det, för jag vände honom konstant mot den brutna sidan! Samma med amningen... ena bröstet funkade bra... andra bara skrek han när han skulle äta... Konstigt? Nä... det gjorde ju svinont!
Sen hade han ju blodsockerfall första dagarna... han fick stödutfodras! =)
Var tredje timme hämtades han för att få sig ersättning... o då var han så nöjd när han kom tillbaka... det där ynkliga som mina tuttar kunde prestera mättade inte den klumpen!
Och så rätt ordentlig gulsot... det var bara just o just att vi fick åka hem!

Fast... det gjorde det ju sen... Maten, räckte till alltså...

Dop, i klänning som gått i generationer... 49 dagar gammal baby!

Den där dopklänningen, som burits av pojkarna i släkten... (för stor o tung för flickorna) är virkad o ganska rejäl... ja, det var just o just att "Knodd" kom i den!!! =)

Kommentarer
Postat av: Faster Lisa

alltså .... det är ju NYSS han var så liten herregud, vart far tiden om jag får fråga ? vi var ju nyss och hälsa på, på BB.. inte undra man känner sig gammal som gatan emellanåt =)

2008-12-21 @ 03:54:51
Postat av: Catherine

Lugn... det blir värre!

Det går fortare...

och, man får mer o mer panik! =D

Passa på att NJUTA av livet!

2008-12-21 @ 08:28:26
Postat av: Lisbeth

"gammal som gatan"---inte skall faster Lisa vara orolig, det där med att vara ung är övergående....

2008-12-21 @ 08:46:42
Postat av: Farmor

I morgon är det 28 år sedan dopklänningen användes första gången. Då var det en Anders som döptes, Edvins pappa alltså. Jag satt faktiskt igår och såg på kort från den tiden. Vi kollade in julgranen med änglahår och jag konstaterade bara att "var fanns alla kulorna! Anders gnagde plastkulor så han var glittrig om munnen och glaskulorna satt längst upp i granen. Konstaterade även att änglahår är vackrare än glitter...

2008-12-21 @ 10:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0