Bingo-lotto eller... Bingo-FLOPPO!

Jo tackar...

Man kan ju vara kund hos Folkspel på nätet, där kunde man gå o välja vem man ville stödja, själv hade jag markerat Överkalix Ridklubb!
Sorry... nu blir det inga mer ören från mig, inte DEN vägen i alla fall!

Jag spelar ju inte bingolotto så ofta, nångång då o då har det hänt...
sen har jag någon enstaka gång satt mig med en bingo-spel "online"... nån kväll när trollen sover! För, att försöka hänga med när det rullar bollar i en rasande fart o försöka pricka in samma nummer på sin bricka... ja, det är i stort sett omöjligt med troll som är vakna!
Så, jag är ju inte deras största kund... det ska jag villigt erkänna!
Och, tydligen så är dom inte intresserade av såna småfjantar som mig!!!

En lång historia kort:
Jag satte mig en morron, ganska tidigt... när trollen satt helt uppslukade o såg på tv... då passade jag på med en kopp kaffe sitta en stund med lite kul bingo-spel... Spelade en gång... det tog slut... trollen var fortfarande helt lugna så jag spelade en bricka till...

Glad i hågen väntade jag på att spelet skulle starta... vilket det också gjorde, för alla andra... UTOM mig!!! Nät-bingon är som vanlig bingo, man "ser" en "tunna" rulla runt o så ramlar det bollar med siffror ur den... jag såg allt, UTOM bollarna!!!
Så här SKA det se ut: Så HÄR såg MITT spel ut:

Jag var ju lite snabb på att "print-screena" skärmen när jag frustrerad satt o såg spelet pågå för fullt, andra människor fick bingo... men, jag... jag såg inte en bolljävel!!!
Testade sen att spela igen... o DÅ funkade det!!!

Nå, spelet går att "auto-dutta" så jag var ju "med"...
Men, vem fan åker på bilbingo i lansjärv, köper en bricka... sitter i bilen o ser på när nån annan duttar i rätt nummer???
Där nånstans emellen liksom försvinner ju liksom grejjen med BINGO!
Jag GILLAR att spela BINGO!

Nå, skickade ju så klart ett mail till supporten...
o dom svarade att jag skulle installera Adobe reader o Flash... ehhh....
Svarade att, det funkade prickfritt med mitt redan installerade flash, både FÖRE och EFTER aktuella spel...
Sen hörde jag inget mer... tills jag skickade ett nytt mail...
o uppmanades att installera uppdateringar o maila över dom print-screenbilder jag hade, för andra gången! Sen väntade jag... o väntade... o väntade... o fick svaret: Hej! Tack för ditt mail. Har du provat att göra de uppdateringar som Frida föreslagit nedan?

Ehhh... då skickade jag svar o frågade om dom överhuvudtaget LÄST dom mail som skickats fram o tillbaka och VAD mitt problem var???
Fick då svar:
När det sen gått tio dar utan svar, mailade jag igen!
Jag måste vara en riktig "pain-in-the-ass"-mailare!!!
Nå sä här skrev jag:

Hej!

Okej...
Nu har det gått tio dagar...
Det verkar som om ni inte lär få något fram något svar på detta problem!?

Med rätta skulle ni ersätta mig för detta felaktiga spel!!!

Men, inte ett ord om något sånt!?

Detta handlar om 20:-

En struntsumma, inget jag tänker tjafsa om,
men... jag tänker då heller inte fortsätta att köpa lotter av folkspel
heller!

Mvh Catherine


Sen väntade jag.... o väntade o väntade... i nästan en vecka, då fick jag nog o sa upp bekantskapen med Folkspel!
Visst, inte gråter dom för att jag slutar handla dom där få spelbrickorna det kanske blir per år... men... själva grejen stör mig ofantligt!
Att dom fullkomligt skiter i mig o mitt problem!!!
Mig veterligen har jag inte gjort nånting annorlunda när det blev "fel" på spelet... Jag köpte spel på exakt samma sätt som tidigare, och senare... och vid just exakt detta spel så syntes inte bollarna!!! Ändå skyller dom på MIG och att jag inte har dom senaste uppdateringarna av vissa program!!! Vilka förövrigt faktiskt ÄR uppdaterade...

Den där tjugolappen det handlar om är helt oväsentlig, MEN, jag tycker att dom kunde ha erbjudit ett nytt spel!

Men, men...
Folkspel är väl knappast det enda online-bingot på nätet?!
Och, så finns ju Lansjärv till nästa sommar... tacka vet jag bilbingo!!!

MORR!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Hej!

Nu är man äntligen i Svartbyn och har JULLOV!!! Gud, vad skönt det är att få slippa halkan i Umeå i några veckor :)



Vad roligt det lät med bilbingo, kanske man får följa med någon gång nästa sommar, har själv aldrig varit med på något bilbingo... :)

2008-12-11 @ 23:28:53
Postat av: Catherine

JA JA JA!!!

Jättegärna...

=D

2008-12-12 @ 10:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0