"Jag vill äta upp mina flingor!"

Kom han herrn vrålande när jag satte mig för att äta upp mina frukostflingor sent omsider...
Min ständiga frukost är linfrön, havrefras o mjölk!
Och, Edvin vill också ha frön i sina flingor (han hade kvar nästan allt från "Tigerflingorna" o mjölken sen på morron!) så jag häller över lite linfrön på hans tallrik... "Nej, jag vill ha mamma-flingor!" utbrister han då!
Ja ha, ville han ha Havrefras??? "Neeej, mamma-flingor!" då plockar jag fram müslin, som han brukar gilla, fast han kallar det "Frön-flingor"! Men, nej, nej... det var mamma-flingor han skulle ha... så då återstår bara Special-K, tar fram dom o "Ja! DET är mamma flingor!!!" utbrast han glatt o skopade i sig en skål med mjölk!
Och, jag tänker... Reklam! Det måste komma från reklamen... uttrycket mamma-flingor! För, det är mer sällan jag äter Special-K! Havrefras är både nyttigare, bättre med mer protein - mindre fett o kolhydrater o så framför allt, mycket GODARE!!! =D

Nu har det börjat snöa...
Dom får nog rätt... SMHI, i alla fall...
Snödrev, storm o elände...
Tur att man inte måste göra nåt eller åka nånstans idag!

kl 11:32 NU blåser det.... Rejält!
Skulle släppa ut hunden... höll knappt på att först få upp dörren för att det blåste mot den... sen vände vinden o höll på slita loss dörren ur mina händer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0