Julefrid!

Vilken dag...
Vilken fantastisk julafton det har varit!

Stressat, ja lite men inte värre än att man rappade på när man skulle få på sig kläderna o åka iväg förmiddan... utan att glömma nåt av allt man skulle ha med!

Fast, det var ju då en liten incident, som om inte pappan hade kört bilen hade kunnat sluta på något helt annat sätt!!!
Men, allt annat har denna fantastiska dag varit bra!

Vi startade mitt på dan, pappan åkte förbi "jobbet" med en klapp... jag stannade lite snabbt på Konsum, bla tiggde jag rådjursmat... kastade mig över deras soptunna där det låg massor av förpackade salladskrukor! Va?! Kasta sån fin rådjursmat!!!
Och, dom där rådjuren, blir bara fler o fler... varje dag kommer dom o äter, tror vi måste försöka få tag i nån säck foder för att dryga ut maten med... dom där få krassa äpplena som affärerna sorterar ut räcker inte länge till hungriga rådjur!
Är det nu vi får sätta i gång o ro utav bara attan... o förbanna oss att vi tog med fan i båten!
För, det är väl som men småfåglarna... har man väl börjat mata så får man väl fortsätta!
Och, dom är så fina!!

Sen höll vi mot Kypas...
Och, det blev en massa god mat o annat gott som man gräver i sig (sitter med ett glas samarin o har magknip!) och hur man kan gräva i sig!!! Kopiösa mängder!!! Och, jag känner ju att jag vant mig av med sött o socker... o att chocka kroppen med massor av godis så där gav mig värsta magknipen!
Men, det var det värt! =D

Så blev då klockan 15.00 vi, liksom resten av svenska folket, levde oss in i Disneys värld och min favorit är ju Ferdinand... kan inte bara låta bli att tycka om honom o när jag då får se dom där fem männen i lustiga hattar skutta in i rutan, DÅ är det jul för mig!

Sen kom TOMTEN!!!!!

Minerna o blickarna på Edvin o Edith går bara inte att beskriva!
Först fasansfull rädsla som sen faktiskt ger sig för att som Edvin konstaterade:
"Tomten är ju snäll!"
när dom spännande paketen delades ut!


Men Edith höll ett mycket stadigt tag om mamman... för, den där Tomten...
Han var rätt läskig!


Första tomten, "den vita tomten" var pappan o hämtade med bilen... för hans rensläde hade kört fast i nån snödriva så han kunde ju inte köra renarna ända fram!
Men, det gick ju bra... o hallå! TOMTEN har åkt i våran bil!!!
När klapparna var utdelade tackade vi för oss - för en mycket trevlig julafton!!!
Så god mat... o så trevlig stämning... o alla glada, underbara människor... stora som små! =)

Så for vi då till farmor o farfar...
det gick ett rykte att det skulle komma en tomte DIT OCKSÅ!!!
Och... så knackade det hårt på dörren... o in kommer en annan tomte!!!
Edvin hade tagit skydd under vardagsrumsbordet... Edith blev rädd o fällde en tår till!
Men, sen blev det otroligt spännande, för den här tomten delade ut massor av paket!!!


"Tackar så mucke Tomten!"

Det var sån spänning i luften, trollen var så skräckblandat förtjusta så det slår alla rekord!
Denna julafton kommer dom, och vi, minnas för alltid tror jag!

Nå, vi tackade för oss igen, för en underbar dag... o så for vi till vår egen julgran... som tomten lämnat julklapparna till för några dar sen... han kan ju faktist inte vara ÖVERALLT... o vi hade ju fått träffa två tomtar... så, en tredje samma dag, det var för mycket begärt... ;-)

Återigen blev det spännande att öppna, massor av spännande o fina paket!
Trätåget som trollen fick av Pontus var nog favoriten...
Och så slogs dom, bokstavligt talat, om att få koka kaffe på Ediths nya spis!!!
Dom slogs om spisen så hårt att handtaget lossnade!!!
Men, sen gick Edvin över till traktor o tågbranschen så fick stumpan fick ha sin spis ifred!

Ja, för att sammanfatta denna julafton 2008 så har jag bara ett ord FANTASTISK!

Till o med den där incidenten i bilen...
Fantastiskt att det finns såna lågt stående varelser...

För där tände det till...
Hade jag varit själv o kört, med trollen...
Ja, då hade det stått svarta rubriker i tidningen!!!

När vi for iväg från Bränna så var ju då den där isvägen första anhalten...
Det är ju ingen hemlighet att jag o isvägar inte går så bra ihop!
Jag tycker det är nog obehagligt att bara åka själv över... och bilen full av älskade familjemedlemmar gör överresan mer obehaglig... för, det står ju faktiskt bara TVÅ ton som maxvikt...  och maxfart 30 kmh!

Och, det är ju rätt klart nån anledning till att vägverket, som är ansvariga för vägen, har dessa begränsingar... för oss trafikanters säkerhet!
Så åker vi där, lyckliga o glada, förväntasfulla över dom kommande timmarna... då kommer ett satans jävla PUCKO på bresula, sladdandes som en satans idiot o kör om oss... hur jävla fort som helst!!!!!!
En ful jävla vinröd BMW... strax efter kommer puckoidiotjävel nummer två i en mörkblå Passat!!!

Jag blev så chockad, arg o upprörd så det isade runt näsan o jag kände mig illamående!!!
Jag nästan kastade mig på ratten, som pappan höll i o beordrade "KÖR!!! Jag ska DÖDA!!!!"
Pappan var nästan på väg att vända o köra tillbaka... för, så vansinnigt arg som jag blev så antar jag att det osade ur öronen! Och, jag säger bara det, hade jag varit ensam med trollen... ja...
Jag hade kört ikapp idioterna, slitit upp dörren o klappat till för kung o fosterland...

Visst superhäftigt! Urcooooolt att kunna sladda o slira så där på en ISVÄG... WOW!
Men, om jag nånsin ser dom jävla idioterna så ska jag bara upplysa dem om, ser dom MIG ute på isvägen så gör dom klokast i att hålla sig undan, för helt seriöst så svarar jag inte för mina handlingar om det händer igen! Jag kan bli arg, riktigt arg!
Tur att pappan är lugn...

Och, så här när jag nu har lugnat ner mig så förstår jag att det hela beror på min fasa över isvägen... och att vara i den situationen att man vet att under den rätt tunna isen är det 11 meter djupt, kallt vatten... två (idag TRE) barn fastspända i baksätet...
(Inte ofta man har hela högen barn fastspända i baksätet!)
=)    - - - >


OM man skulle braka igenom... Ja, vill inte ens tänka tanken...
Och, så vet jag att om man kör fort över en isväg bildas en svallvåg framför bilen som kan knäcka isen... och, helt okej om det händer NÄSTA gång fullblodsidioterna sladdar över isen... det skulle bara göra världen en tjänst om såna gener sorterades bort... men, då vill INTE jag vara mitt på djupträsket med MIN familj!

Nå väl...
Nu har Edvin gått o lagt sig...
Edith har somnat för ett par timmar sen, Edvin har sprungit o hämtat leksaker i ett par omgångar... antagligen är han väl orolig att mamman o pappan ska leka med dem!!!
Själv ska jag hälla upp en whiskey o gå sätta mig bredvid pappan i soffan o bara må gott!

ps... Pappans julklapp från Anna o Lasse förtjänar ett eget blogg-inlägg... ska bara få honom att TA PÅ sig dressen... o hinna knäppa ett kort! =D
Tänk er pappan i den här! ;-)

Kommentarer
Postat av: Linda.

God fortsättning på julhelgen!!!

Ser att tomten hann till er också.

Linda.

2008-12-25 @ 13:33:04
URL: http://flexis77.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0