Kreativiteten lyser med sin frånvaro...

Och jag sitter med hakan i händerna o fattar ingenting!
Jag? Utan fantasi o kluriga idéer???

Idag är det ju 1:a december...
"Normalt" hade kalenderern för 2009 varit klar, julkorten med nån rolig bild på småtrollen legat o väntat på sitt frimärke, kort på rara små troll med sin lucia/tomte-utstyrsel varit inskickad till tidningarnas lucia-parader...
(jag har i alla fall plockat fram o konstaterat att dom passar i sina tomtekläder!)

Normalt!
Eller... kan det bero på två busiga troll som fixar så att mammans disponibla timmar upptas av annat än sitta o kolla fotografier som passar för varje månad osv...

Suck...
Igår rantade trollen o pappan till Kypas, jag hade ett pärlband av timmar framför mig att helt utan störningar få göra saker! =)
Och, jag hann en hel del... storstädning av sovrummet - mycket välbehövligt... dammråttorna nafsade efter mig när jag slet fram dom under sängen! Tom putsade fönstren på insidan!!
Trollen fick nya sängkläder... fast det känns lite onödigt, i alla fall i stumpans säng... för inte är det många timmar hon sover i sin säng per vecka! Men, Edvin tyckte det var kul med nya sängkläder... hans var med bulldozrar o sånt... stumpan fick "Rosa pantern"!
Det setet  har jag fått i julklapp nångång på 80-talet!!!!!
Snacka om schysst kvalitét!!!

Sen blev det lite annat småfix o så mellan vaven satte jag mig framför datorn o kollade kort... suck...
Undrar om det är för att bloggen blivit min dagbok/fotoalbum det känns så jobbigt att kolla "gamla" kort!
(Jag nämner inte ens det där med att framkalla o klistra in i album... nåt inlägg har jag mumlat om det... för ett antal månader sen... o det har inte hänt nåt med den decimeter tjocka bunten jag har att klistra in i album... o att jag har  drygt ett år att framkalla!!!) Bloggen har gett mig utlopp för mitt klipp o klistra-behov!?

Nå... jag hann i alla fall sortera ut 118 kort som jag har att sålla ur för att få fram ETT lämpligt per månad... 12... blir att ta till stora sopborsten när jag rensar! =)

Återigen är det en arbetsvecka...
Pappan började nio på morron...
Ska klä på trollen o gå ut med dem strax... ta med kameran o se om man får till bilder som verkligen visar snön! För, det har kommit snö!
Idag skulle det vara uppehåll... men, det är verkligen snötunga moln på den jämngråa himlen... så jag undrar jag... men, dom har ju lovat mer snö i morron o på onsdag!

Nä... trollen har vaknat alldeles för tidigt, dom somnade så sent i går, Edith somnade vid sju, men vaknade ett par timmar senare o höll full rulle till halv ett! Då var jag tvungen att vara riktigt brysk mot henne när hon tumlade runt i sängen med knäna i ansiktet på Edvin!!! Undra på att han har blåtiror lite då o då!!!
Edvin somnade nångång efter 21.30...
Båda har vaknat när stövarn ville ut vid sexsnåret på morron!

Och... om jag säger som så...
DET MÄRKS!!!! Att dom sovit fel o för lite...
Det verkar bli en SÅN dag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0