Mardrömmar...

Jag har plågats av mardrömmar i natt...
Så fruktansvärda att jag fortfarande är lite chockad o känner mig vansinnigt förbannad på en av "huvudpersonerna"!!
Och, hur sjukt är inte det... för... han ligger o sover i sin säng... o har så gjort hela natten o har definitivt inte varit iväg med Edith i bilen o slarvat bort henne!!!

För det var vad jag vaknade av, kallsvettig vid fyratiden i morse!
Känslan var väldigt obehaglig innan jag fattade vad som var verklighet o vad som var dröm... men, där i gränslandet, var jag desperat när jag försökte förstå var Edith fanns!

Stora storebror hade åkt till Luleå, och stumpan följde med, varför minns jag inte nu, men det var nån förnuftig anledning från början...
Men, i drömmen när klockan närmade sig 20 - 20.30 så började jag bli fundersam på att dom var borta länge... ringer då Pontus på hans mobil... o han är helt "snurrig"... seg, påverkad, svävande... Jag blir brysk o frågar VAR är Edith... o han som svarar inget, jag får inte reda på nånting, han bara mumlar o frågar Vaddå? Jag vet inte var nånstans han befinner sig... det enda jag vet är att Edith inte är med honom!!!!

Då börjar ju tankarna fara HUR ska jag få tag på henne... VAR är hon???
Samtidigt är det nån städtant som håller på moppa väggarna i källartrappen!! Så jag kan inte gå ner där... varför jag skulle ner dit vet jag inte... Pappan börjar ju undra vad som händer... jag visar ett sms jag fått från Pontus tidigare: "Om du vill köpa skor bla bla bla..." så till sist vaknar jag då jag är på väg att kasta mig i bilen... o ringer, ringer, ringer... för att få tag på Pontus... o för att lokalisera stumpan!

Somnade sen om... när pappan kom upp o pussade mig på pannan innan han for till jobbet (JA, SOVMORRON!!!) så var känslan fortfarande isande: VAR är dom???

Det var skitläskigt...
Så fruktansvärt läskigt... känslan att inte veta VAR Edith fanns... o ännu värre... att Pontus "slarvat" bort henne så där lättvindligt!!!

Och, nästan värst... att jag i verkligheten, när jag vaknade var så ARG på riktigt på honom... när jag sneglade in i rummet där han låg o sussade så sött... så hann tankarna svepa förbi... VAD har du gjort! MORR! tills jag skakade om skallen o intalade mig, DET VAR EN DRÖM!!!

Det är så sällan jag drömmer mardrömmar...
Det händer egentligen aldrig... så jag har analyserat fram att denna mardröm berodde på TV4 Faktas - "Ambulans - först på olycksplatsen" som jag låg o kikade på lite av inatt!
Det var en olycka... o en flicka i två o ett halvtårs åldern hade skadats allvarligt när hon, obältad, kastats ut ur bilen när den voltat.... Man fick se när dom förde henne med helikopter till sjukhuset, allvarligt skadad med befarade skallskador... där hon låg, så liten o hjälplös, fastspänd på båren o gnydde: "I want my mommy!" det berörde mitt hjärta så otroligt... jag så ju Edith ligga där... huga...

Men, vad då Pontus hade med det hela i min dröm... ja... det kan man undra!
För, det är väl det sista han skulle göra... slarva bort Edith!!!

Edvin var kul...
han sov som en stock o mitt i allt hör man: "mummel, mummel, mummel... pärondricka... mummel...." från honom! Det blev en liten dispyt igår... Edith slukade sin matportion... Edvin kom o tittade ner i pastatallriken med gräddstuvad älgskav o sa: "Blä, det är gammalt!" o gick o satte sig framför tv:n... Dom hade blivit lovade en Plupp pärondricka EFTER maten... Edith fick ju sin... visserligen i ett glas, för dom där småtetrorna PLUPP Päron! är inte kompatibla med kladd-stumpans sätt att dricka, det roligaste hon vet är ju att klämma åt runt förpackningen så det blir en fontän som kletar fast det mesta i hennes närhet!!

Nå, när Edvin fick nys om att Edith drack pärondricka, med SUGRÖR, så kom han rusande... hur han ålade o kråmade sig... så sugen så han höll på dö... men, hans orörda tallrik med mat stod som ett monument över situation... Ingen mat=ingen dricka!
Han ålade sig upp i min famn, nästan la sig på bordet för att åtminstone få känna lukten! Och, när stumpan med lite hjälp av mamman, lärde sig att blåsa bubblor (ja, jag ångrade mig genast!) så bubblade det ju över några droppar... dom ålade han sig fram mot... petade med pekfingret o sög i sig begärligt!!!

Men, ingen middag = ingen dricka!

Senare på kvällen blev han ju hungrig... o middan som sedan länge var bortplockad gjorde honom lite upprörd "Jag vill ha min mat!" men, det fanns en rätt stor portion mannagrynsgröt i kylen som blev alternativet... först tjafsade han som sjutton... trött som han var... men, sen fick han lite hjälp o då smaskade han villigt i sig hela grötportionen... och så fick han då sin prinsessa o halva slottet... ehh.. nä, pärondricka var det ju!! =)

Mina små raringar...
Hoppas bara att jag slipper fler mardrömmar... elller, äh... det kan jag ta...
Tänk stackars Max o Sagas mamma (Arboga-morden)... vilka mardrömmar, verkliga som drömda, får inte hon tampas med... och, vilken jul???
Vilken fasansfull jul hon kommer att få!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0