När katten är borta...

Det har ju blivit rätt sena kvällar... för trollen o ännu värre för oss stackars föräldrar till trollen! För, när dom hållit låda till långt in på nätterna flera herrans dar i sträck... så har ju vi varit tvugna att hålla igång ännu längre för att få en ynka sekund för oss själva!!!
Så, då har ju i alla fall jag o stumpan sovit lite senare... idag, vaknade vi strax efter tio på morron o hann precis höra att bilen åkte iväg...
Pappan har pratat om att åka o hugga ved nån dag, så idag tog han med sig Edvin o det blev den dagen!

Hugga ved...
För en sån som jag, som inte haft så mycket koll på skog o hur den skall hanteras så fick jag lära om mig lite med begreppen...
Min tidigare bild av någon som hugger ved är en yxa, ett tjockt vedträ och en "huggkubb" o så svingas yxan i ett kraftfullt slag delas vedträt! 
- - - >
Men...
Om man gör så heter det KLYVA ved...
När man hugger ved så går man ut i skogen med motorsågen o hugger ner träden som man sen klubbar (delar upp trädstammen till mindre bitar) o klyver för att till sist stapla upp i travar!!!
Så, det är det herrarna gör... kanske inte Edvin, han rensar nog farmors julfika-förråd... men, pappan... han går nog loss med motorsågen!
Och jag o stumpan passade på att dansa på borden!!!
Smaskade i oss dom där sista glassbils-strutarna! =D

Sen ska vi väl försöka göra ett ryck med dammsugarn...
Behövs!

Igår klev vi ju bara upp, drack kaffe/välling o så åkte vi till Kypas!
Hundarna var med, så plockade vi också med Dino på en skidsväng... sen blev det mera julmat... och fika... o slöande i soffan!
Under tiden har dammråttorna haft party för fullt!
Tror dom har klonat sig hej vilt medan vi var borta!!!

Måste även försöka lokalisera chokladkladdet!!!
Man blir nedkladdad av choklad på något lustigt sätt...
Både pappan o jag, vid olika tillfällen, har fått chokladkladd nedsmetade på oss så det kan missuppfattas som att vi håller på med nå snuskigare aktiviteter med choklad inblandade!
Pappans armbåge härom dan! Min sida av sängen, brunrandig! Och igår, min högra hand/armbåge o vänstra sidan av magen/midjan!!!
Så, NÅNSTANS finns det nån slags choklad som vi lyckas sätta oss i/på/bredvid o gegga ner oss!!! Men, VAR???
Jag är lite lur på att det är den där romtryffeln... färgen påminner om det... o det liksom är lite logiskt! Stumpan tigger sig eller kommer o norpar en romtryffel-bit... smiter iväg, antagligen till soffan... tycker inte om den starka smaken o bara lägger den nånstans i den svarta soffan!!!
För, vi har inte sysslat med några avancerade chokladövningar... helt säkert!!! ;-)

Kommentarer
Postat av: Greta

Hihi är det riktigt säkert :)

2008-12-27 @ 14:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0